ورق گرم

هفته اول اردیبهشت‌ماه برای بازار ورق‌های فولادی کم‌عرضه و کم تقاضا بود. در هفته گذشته ۴۲۸۵۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و کمتر از ۴۴ درصد از آنها با میانگین ارزش ۸۳۳ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته اول اردیبهشت‌ماه نسبت به دو هفته قبلی کمتر بود با این حال ۴۲۸۵۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این میزان ۲۱۲۵۰ تن تقاضا وجود داشت و در انتها بیش از ۴۳ درصد از حجم عرضه‌ها برابر با ۱۸۷۵۰ تن ورق فولادی مورد معامله قرار گرفت. این هفته حجم معاملات نسبت به دو هفته پایانی فروردین‌ماه کمتر بود، با این حال ارزش معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا به ۸۳۳ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان رسید. ریز معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته اول اردیبهشت‌ماه به صورت جدول زیر است:

ورق فولادی

عرضه کننده

عرضه (تن)

تقاضا (تن)

معامله (تن)

متوسط قیمت
(ریال به کیلوگرم)

ورق گرم

فولاد کاویان

۸۱۰۰

۷۰۰

۷۰۰

۳۰۸۷۵۶

ورق گرم

فولاد اکسین خوزستان

۳۰۰۰

۲۸۰۰

۲۸۰۰

۳۲۰۷۸۹

ورق سرد B

فولاد غرب آسیا

۳۰۰۰

۲۳۵۰

۱۹۰۰

۴۲۴۸۵۵

ورق قلع اندود

صنایع فولاد توان آور آسیا

۳۰۰۰

۳۰۰

۳۰۰

۶۴۲۰۰۰

ورق گالوانیزه G

مجتمع فولادی روی اندود کاوه

۱۰۰۰

۳۰۰

۳۰۰

۴۴۰۰۰۰

ورق گالوانیزه G

گروه صنعتی دانیان استیل

۱۰۵۰

۵۰

۵۰

۴۶۷۸۵۱

ورق گالوانیزه G

فولاد دشتستان

۱۰۰۰

۹۵۰

۵۵۰

۴۶۷۵۹۰

ورق گالوانیزه G

صنایع هفت الماس

۴۰۰۰

۵۰

۵۰

۴۶۲۵۳۴

ورق گالوانیزه G

فولاد امیرکبیر کاشان

۳۰۰۰

۲۵۵۰

۲۳۵۰

۴۷۴۹۵۶

ورق گالوانیزه G

فولاد تاراز چهارمحال

۲۵۰۰

۲۷۰۰

۲۵۰۰

۴۷۶۶۶۹

ورق گالوانیزه G

ورق خودروی چهارمحال بختیاری

۲۰۰۰

۲۵۰۰

۲۰۰۰

۴۸۴۳۷۴

ورق سرد B

صنایع هفت الماس

۳۰۰۰

۷۵۰

۷۵۰

۴۲۴۸۵۵

ورق سرد خودرو

فولاد غرب آسیا

۳۰۰

۱۰۰

۱۰۰

۴۲۴۳۶۲

ورق سرد لوازم خانگی

فولاد غرب آسیا

۹۰۰

۱۶۵۰

۹۰۰

۴۵۱۷۶۶

ورق گالوانیزه خودرو

ورق خودروی چهارمحال بختیاری

۷۰۰۰

۳۵۰۰

۳۵۰۰

۴۹۷۵۹۷

هفته اول اردیبهشت‌ماه تنها در ۳ معامله حجم تقاضا بیشتر از میزان عرضه بود و در مابقی معاملات تقاضا از عرضه کمتر بود. در روز ابتدایی هفته برای ۹۰۰ تن ورق سرد لوازم خانگی فولاد غرب آسیا ۱۶۵۰ تن تقاضا وجود داشت، در ادامه هفته برای ۲۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G از ورق خودروی چهارمحال و بختیاری ۲۵۰۰ تن تقاضا روی تابلو آمد و در نهایت برای ۲۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G از فولاد تاراز چهارمحال ۲۷۰۰ تن تقاضا ایجاد شد و تمام حجم عرضه در این ۳ مورد به فروش رسید. در مقابل حجم معاملات در بسیاری از عرضه‌ها ناچیز بود. برای مثال صنایع هفت الماس ۴۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن از این مقدار مورد معامله قرار گرفت. نسبت معامله به حجم عرضه در این هفته کمتر از ۴۴ درصد بود و در مقایسه با هفته‌های گذشته آمار پایینی است. در بعضی از هفته‌ها معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا بیش از ۹۰ درصد حجم عرضه بود.

بیشترین تعداد و میزان عرضه ورق فولادی در هفته گذشته نیز به ورق گالوانیزه G می‌رسد، در میان عرضه کنندگان نیز فولاد غرب آسیا بیشترین تعداد عرضه را داشت ولی از نظر حجم، عرضه ۸۱۰۰ تنی ورق گرم فولاد کاویان در این هفته رکورددار بود. هفته پایانی فروردین‌ماه بعضی از عرضه‌ها بالاتر از ۲۰۰ هزار تن بودند. هفته گذشته در غیاب فولادسازانی مانند فولاد مبارکه حجم عرضه‌ها کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =