• ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
  • کد خبر: 51107
  • readingTime: ۱ دقیقه
کلاف گرم

ورق گرم و سرد چین در هفته دوم مارس ۲۰۲۴ برای سومین هفته متوالی با کاهش تقاضا در سطح بین‌المللی مواجه شد. هرچند فولادسازان چینی از قیمت تولیدات خود کاسته‌اند ولی همچنان بازار داخلی و صادراتی آن‌ها در رکود به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ورق گرم (HRC) چین در بازارهای بین‌المللی بدون مشتری ماند. بررسی وضعیت بازار محصولات فولادی در سطح جهان در طول هفته گذشته یعنی چهارم تا هشتم مارس از کاهش قیمت کلاف نورد گرم تولید چین برای سومین هفته متوالی حکایت می‌کند که منشأ اصلی این کاهش قیمت به ضعف تقاضا برای تولیدات فولادی این کشور بازمی‌گردد، برای مثال قیمت صادراتی کلاف نورد گرم چینی ۷۵/۴ میلی‌متری برای سومین هفته متوالی به ۵۴۵ دلار در هر تن در بندر تیانجین شمال چین کاهش یافت که این میزان نمایانگر افت ۱۰ دلاری قیمت این محصول در هفته اخیر است. همچنین از قیمت صادراتی کلاف فولادی نورد سرد SPCC یک میلی‌متری تولید چین در طول هفته گذشته ۹ دلار در هر تن کاسته شد تا با بهای ۶۳۸ دلار در هر تن معامله شود.

کاهش قیمت ورق گرم چین برای سومین هفته متوالی

کاهش قیمت ورق گرم با هدف جذب مشتری

هفته گذشته کاهش تقاضا برای ورق گرم چین در سطح بین‌المللی با کسادی بازارهای داخلی این کشور همراه شد. از این رو فولادسازان چینی با هدف جذب مشتری و در دست گرفتن بازارهای جهانی از قیمت صادراتی تولیدات خود در طول هفته گذشته کاستند تا شاید بازار آن‌ها رونق گیرد، به عنوان مثال شماری از کارخانه‌های فولادی در شمال چین قیمت صادراتی ورق گرم نوع Q۱۹۵ را ۱۰ دلار در هر تن کاهش دادند و تولیدات خود را با بهای ۵۳۰ دلار در هر تن عرضه کردند. یا خریداران می‌توانستند هفته گذشته هر تن کلاف نورد گرم چینی نوع Q۲۳۵ را با بهایی حدود چهار دلار کمتر تهیه کنند. علاوه‌بر این بعضی از منابع از کاهش پنج دلاری ورق گرم نوع SS۴۰۰ در طول هفته گذشته خبر می‌دهند. یک تاجر پیشرو در شرق چین قیمت صادراتی این محصول را ۵۴۵ دلار در هر تن اعلام کرد. با این وجود کاهش قیمت مکرر محصولات فولادی در چین تأثیری بر بازار صادراتی آن‌ها نداشت و همچنان معامله‌گران در سطح جهانی زیر بار خرید ورق گرم چینی نمی‌روند. البته بعضی از فولادسازان چینی مدعی‌اند کاهش مکرر قیمت تولیدات فولادی سبب عقب نشینی خریداران از بازار شده است و شماری به خرید ورق گرم با قیمت پایین‌تر طی هفته‌های آتی امیدوارند. در حالی که چینی‌ها هفته گذشته موفق به فروش ورق گرم خود نشدند، اخبار منتشر شده از سوی mysteel از انعقاد معامله ۱۰ هزار تنی کلاف نورد گرم تولید چین در امارات متحده عربی با قیمت ۶۱۷ دلار در هر تن خبر می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =