• ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
  • کد خبر: 48807
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

بازار طلا دیگر به اخباری مانند افزایش عرضه‌ها یا ضرب سکه جدید واکنش نشان نمی‌دهد و روند صعودی قیمت‌ها ادامه‌دار است. هفته‌ گذشته سکه طرح جدید و طلای آبشده به محدوده قیمتی مهمی رسیدند و در صورت عبور از این محدوده امکان صعودی به سقف‌های تاریخی بازار طلا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، همزمان با بازگشت سفرای ایران و پاکستان به محل کار خود، بخش عمده‌ای از تنش‌های سیاسی منطقه در هفته آخر دی‌ماه فروکش کرد، از طرفی بانک مرکزی از ضرب سکه‌های جدید و فروش گسترده طلا و سکه در آینده‌ای نزدیک خبر داد ولی بازار سکه و طلا در هفته اول بهمن‌ماه برخلاف پیش‌بینی‌ها با شدت زیادی صعودی بود. روند صعودی قیمت‌ها که از مهرماه شروع شد تا کنون با وجود اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی متوقف نشده است. این هفته نیز قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران از ۳۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تا ۳۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

صعود دنباله‌دار قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

روند صعودی قیمت سکه همچنان ادامه‌دار است ولی سکه در طول هفته گذشته بارها برای عبور از سطح ۳۳ میلیون تومان ناتوان بود. هفته گذشته نیز ۳ بار تلاش ناموفقی برای عبور از ۳۳ میلیون تومان داشت. رحمانی یکی از فعالان بازار طلا در این باره به خبرنگار ایراسین گفت: اگر سکه موفق به شکست سطح ۳۳ میلیون تومان نشود تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند ولی در صورت شکست سقف ۳۳ میلیون تومان احتمال افزایش تا ۳۴ میلیون تومان وجود دارد. شرایط بازار طلای آبشده متفاوت است.

صعود دنباله‌دار قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

روند قیمت طلای آبشده در طول هفته‌های گذشته صعودی بود و تا کنون هیچ محدوده‌ای روی نمودار روند افزایشی طلای آبشده را مختل نکرده است. طلای آبشده در روز پایانی هفته به سقف اردیبهشت ۱۴۰۲ رسید و در صورت پشت سر گذاشتن این محدوده تا سقف تاریخی یعنی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مانع دیگری ندارد. طلای آبشده معاملات هفته قبل را در قیمت ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان به پایان رساند. رحمانی در مورد نوسانات قیمتی طلای آبشده گفت: بدون شک شکست سقف اردیبهشت امسال کار یک روز و دو روز نیست و اگر اتفاق خاصی نیافتد امکان اصلاحی شدن بازار برای چند روز یا چند هفته وجود دارد.

افزایش قیمت طلای آبشده و سکه امامی تقاضا برای طلای ۱۸ عیار را افزایش داد. البته هر سال در ماه‌های رجب و شعبان با افزایش مراسمات عقد و عروسی تقاضا در بازار طلا تقویت می‌شد ولی امسال افزایش قیمت‌ها اندکی بازار را شلوغ‌تر کرده است. اگرچه گفت‌وگو با بازاریان نشان می‌دهد بیشتر خریداران به حداقل‌ها بسنده می‌کنند و به دنبال زیورآلات کم حجم هستند.

بازار طلا در هفته پیش‌رو؟

آیا روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا برای هفته پیش‌رو ادامه‌دار است؟ رحمانی فعال بازار طلا پاسخ داد: قیمت طلای آبشده و سکه امامی به محدوده‌های مهمی نزدیک شده‌اند و احتمال اصلاح قیمتی وجود دارد. دو هفته قبل بازار طلا به خبر ضرب سکه‌های جدید واکنش سنگینی نشان داد ولی هفته گذشته نسبت به اخبار در این زمینه بی‌تفاوت بود، البته افزایش عرضه‌ها عطش تقاضا را کاهش می‌دهد به خصوص اینکه این هفته بانک مرکزی برنامه مشخصی برای فروش طلا دارد. بسیاری از بازاریان مدعی‌اند با مخابره یک خبر منفی احتمال افزایش سنگین قیمت سکه و طلا وجود دارد در غیر این صورت پشت سر گذاشتن سقف قیمتی قبلی کار ساده‌ای نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =