بازار خودرو

ابراهیم شجاعت، کارشناس حوزه خودرو توضیح داد: احتمال ادامه رکود بازار خودرو تا پایان سال به دلیل اتفاقات سیاسی و اجتماعی وجود دارد. سپس باید شاهد ثبت قیمت‌های‌ جدید خودروهای داخلی و مونتاژی حتی وارداتی‌ها با آغاز سال جدید بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خودرو در سال جاری چهره رکود به خود گرفته است و طی ماه‌های گذشته نشانی از رونق نداشت. با شروع زمستان نیز گویی بازار به خواب زمستانی فرورفت و به این زودی‌ها، خیال بیدار شدن ندارد. اخبار مختلف و وضعیت تقاضا و قیمت‌ها دست به دست هم داده تا رکود بازار خودرو عمیق‌تر شود. در این میان فعالان بازار توجیهی برای ادامه فعالیت خود ندارند و از تعداد انگشت‌شمار معاملات در طول هر ماه می‌گویند. با این اوصاف سال ۱۴۰۲ به پایان خود نزدیک می‌شود و بازار نوروزی در راه است، آیا بازار خودرو از خواب زمستانی برنمی‌خیزد؟

ابراهیم شجاعت، کارشناس حوزه خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو در ماه‌های پایانی سال به خبرنگار ایراسین می‌گوید: بازار خودرو این روزها در رکود به سر می‌برد و منتظر اخبار چه خوب و چه بد است. خریداران و فروشندگان سردرگم هستند. اگرچه اخبار خوبی مانند واردات و آمار افزایشی تولید خودروهای داخلی و مونتاژی منتشر شده است. ولی امکان رشد نرخ ارز وجود دارد که این موضوع بازار را تا حدودی محتاط کرده، از همین جهت ما دچار یک شرایط رکودی شده‌ایم.

خواب زمستانی بازار خودرو ادامه دارد

بررسی‌ها نشان می‌دهد فنر قیمت خودرو اواسط دی ماه در رفت و شمار زیادی از خودروها با افزایش قیمت‌های چشمگیری نسبت به روزهای پاییزی خرید و فروش شدند. روز گذشته تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی رشد قیمت محسوسی را تجربه کردند و در این میان شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا و دنا پلاس اتوماتیک به ترتیب با رشد ۲۶ میلیون و ۳۶ میلیون تومانی پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها در بازار بودند. سپس پژو ۲۰۶ تیپ سه پانوراما با افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی و کوییک دنده‌ای S با رشد ۱۳ میلیون تومانی در رتبه‌ها بعدی افزایش قیمت‌ها قرار می‌گیرند.

دیگر خودروهای داخلی موجود در بازار نیز کاهش قیمتی تجربه نکردند تا چهارچرخ‌ها سوار بر مدار صعود شوند. همچنین این روند افزایشی به بازار مونتاژی‌ها نیز سرایت کرد و دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور بهمن موتور با صعود ۱۱۰ میلیون تومانی و فونیکس آریزو شش پرو مدیران خودرو با رشد ۷۰ میلیون تومانی پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای مونتاژی بودند.

به اعتقاد شجاعت رکود حاکم بر بازار خودرو تا اوایل اسفند ماه ادامه خواهد داشت و این رکود توأم با گرانی خواهد شد، این کارشناس حوزه خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روز گذشته بیان می‌دارد: احتمال ادامه رکود بازار خودرو تا پایان سال به دلیل اتفاقات سیاسی و اجتماعی وجود دارد و این شرایط حداقل تا ابتدای اسفند ماه پابرجا خواهد بود، پس از انتخابات نیز شاهد تغییر خاصی نخواهیم بود. درمقابل به نظر می‌رسد در آستانه سال جدید به ویژه با شروع فروردین سال آینده قیمت خودرو افزایش یابد

وی در انتها خاطرنشان می‌کند: با شروع سال ۱۴۰۳ انتظار می‌رود قیمت‌های جدید و بالا برای خودروهای داخلی و مونتاژی حتی وارداتی‌ها به ثبت برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =