• ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر: 43962
  • readingTime: ۲ دقیقه
سیگنال

بازار رمزارزها ماه‌هاست روند قدرتمندی ندارد و سیگنال فروشان در شبکه‌های اجتماعی با استناد به این موضوع در تلاش برای عضوگیری و فروش سیگنال ترید روزانه هستند. ولی آیا عضویت در این گروه‌ها منطقی است؟ محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی درپاسخ به این سوال گفت: در بیشتر کانال‌های سیگنال فروشی ریسک به اعضا منتقل می‌شود و فرد سیگنال‌فروش پاسخ‌گو نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در طول ماه‌های گذشته در بازه کوچکی نوسانات جزئی می‌کند و میلی به آغاز یک روند پرقدرت صعودی یا نزولی ندارد. البته روند کلی بازار نزولی است ولی کاهش دامنه نوسانات باعث شده تا شاخص ترس و طمع به عدد ۴۶ یعنی وضعیت "خنثی" برسد.

بازار رمزارزها در عصر سیگنال فروشان

هفته‌ گذشته قیمت بیت‌کوین بین ۲ تا ۳ درصد افزایش پیدا کرد و به کانال ۲۸ هزار دلار رسید ولی ریزش نفت تا کانال ۸۴ دلار، ریزش شدید قیمت فلزات پایه و فلزات گران‌بها و نزولی شدن بازار سهام پس از احتمال افزایش نرخ بهره در هفته‌های پیش‌رو دلیلی شد تا سایر رمزارزها نسبت به صعود قیمت بیت‌کوین بی‌تفاوت باشند. هفته‌ گذشته از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم، قیمت ۷۶ مورد نزولی بود. بازدهی هفتگی این ۱۰۰ رمزارز به قرار نمودار زیر است:

بازار رمزارزها در عصر سیگنال فروشان

رمزارز TWT متعلق به کیف‌های پول تراست والت با بازدهی حدود ۲۸ درصدی صعودی‌ترین رمزارز هفته بود و در مقابل دو رمزارز APE و PEPE با کاهش حدود ۱۱ درصدی نزولی‌ترین رمزارزهای هفته بودند. این هفته در مقابل رشد نزدیک به ۳ درصدی قیمت‌ بیت‌کوین، قیمت اتریوم ۳ درصد کاهش پیدا کرد.

عصر سیگنال فروشان

بازار رمزارزها در طول ماه‌های گذشته روند قدرتمندی نداشت و همین مسئله باعث شد سبد هولدرها یا سرمایه‌گذاران بلندمدتی ثابت بماند در مقابل بنا بر ادعای فعالان بازار اکنون دوران معامله‌گران روزانه یا تریدرهاست و همین مسئله کاسبی سیگنال‌فروشان را داغ کرده‌ است. افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی شرایط فعلی بازار رمزارزها را مناسب ترید معرفی می‌کنند و عقیده‌ دارند با عضویت در کانال سیگنال امکان کسب درآمد دلاری فراهم است.

کانال‌های سیگنال یا VIP به صورت روزانه موقعیت‌های خرید یا فروش را به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنند ولی آیا عضویت در این کانال‌ها انتخاب درستی است؟ گفت‌ وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات سیگنال‌فروشان، افراد زیادی پس از عضویت در این کانال‌ها متضرر شده‌اند. محمد میرزایی، کارشناس بازارهای مالی در مورد سیگنال‌فروشان بازار رمرزارزها به خبرنگار ایراسین گفت: به فعالان بازار توصیه می‌کنم اگر قصد ورود به این حوزه را دارید ابتدا دانش آن را بیاموزید و سپس با کسب تجربه ترید کنید و اگر با کسی شراکت کردید نگاه دقیقی نسبت به شرایط داشته‌ باشید. میرزایی می‌گوید پیش از عضویت در کانال‌های سیگنال باید بپرسیم در صورت ضرر، سیگنال فروش پاسخگو خواهد بود؟ این کارشناس بازارهای مالی گفت: باید ببینیم فرد معرفی کننده سیگنال برای خودش چقدر تعهد قائل است و اگر اتفاق بدی افتاد چگونه پاسخ‌گو خواهد بود؟

افرادی بسیاری گزارش‌ میدهند از عضویت در کانال‌های سیگنال فروشی متضرر شده‌اند. میرزایی در این‌باره اضافه کرد: در اکثر موارد ریسک یک‌طرفه تعریف می‌شود و همه چیز برعهده فرد عضو شونده خواهد بود، در مقابل اگر شما ضرر کنید شاید بستر قانونی مناسبی برای پیگیری و احقاق حقوق خود در این زمینه را ندارید.

کانال‌های سیگنال فروشی با دریافت حق عضویت ماهانه به ارزش ۱ تا چند میلیون تومان موقعیت خرید یا فروش را به اعضا پیشنهاد می‌دهند و برای عضوگیری در تبلیغات بزرگنمایی می‌کنند. میرزایی در این‌باره گفت: اگر فرد سیگنال فروش مهارت ترید قوی دارد، پس چه نیازی به حق عضویت یک میلیون تومانی شما دارد؟ بسیاری از سیگنال فروشان مهارت ترید ندارند و شاید اگر در این زمینه موفق بودند به این سمت سوق پیدا نمی‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =