• ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 43560
  • readingTime: ۱ دقیقه
کریپتو

بازار سهام، کامودیتی‌ها و جفت ارزها هفته گذشته را با ریزش‌های سنگینی به پایان رساندند و به دنبال آن شاخص دلار رشد خوبی داشت ولی بازار رمزارزها صعودی بود. محمد میرزایی کارشناس بازار رمزارزها درباره همراهی نکردن بازار رمزارزها با ریزش قیمتی گفت: احتمالا بازار رمزارزها در حال ساخت تله گاوی است تا نقدینگی مناسب برای ریزش قیمت را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، داده‌های اقتصادی و تشدید تورم در کشورهای بزرگ جهان به دلیل رشد قیمت نفت با افزایش شاخص دلار طی هفته گذشته همراه بود زیرا انتظار می‌روند بانک‌های مرکزی همچنان نرخ بهره را افزایش دهند. افزایش شاخص دلار دلیلی شد تا بازارها یک هفته ریزشی را پشت سر بگذارند. بازار سهام یک دست ریزشی شد تا شاخص داوجونز نزولی شود، جفت ارزها یکی پس از دیگری منفی شدند و کامودیتی‌ها هفته قرمزی را سپری کردند ولی ریزش قیمت به بازار رمزارزها نرسید و قیمت‌ها صعودی ماند.

نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار نمودار زیر است:

بازار رمزارزها در تله گاوی

هفته گذشته قیمت بیت‌کوین بیش از ۱ درصد افزایش پیدا کرد و به دنبال آن از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار ۶۹ مورد بازدهی مثبت ثبت کردند. دو رمزارز کمپ و میکر به ترتیب با ۲۰% و ۱۶% رشد بالاترین بازدهی هفته را ثبت رساندند.

چرا بازار رمزارزها صعودی بود؟

رشد بازار رمزارزها در روزهایی اتفاق افتاد که بازار سهام، جفت‌ارزها و کامودیتی‌ها نزولی بود و انتظار می‌رفت قیمت‌ها در بازار رمزارزها نیز کاهش پیدا کند. با این حال چرا بازار رمزارزها صعودی بود؟ محمد میرزایی، کارشناس بازار رمزارزها در پاسخ به این سوال گفت: این احتمال وجود دارد که بازار رمزارزها در یک تله گاوی قرار داشته باشد یعنی با هدف جذب نقدینگی برای ریزش در حال ساختن یک موج صعودی است. میرزایی مدعی است بازارها پیش از حرکت اصلی، برخلاف روند حرکت می‌کنند تا نقدینگی جذب کنند و سپس ریزشی می‌شوند. میرزایی در این‌بازه گفت: ذهنیت حاکم روی شاخص‌هایی مانند داوجونز صعودی بود در این صورت نقدینگی برای ریزش‌های شارپ وجود دارد ولی بیت‌کوین در روند نزولی قرار دارد و برای ادامه آن باید نقدینگی جذب می‌کرد.

آمارها نشان می‌دهد روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بیش از ۹۰ درصد فعالان خرد در بازار طلا در موقعیت خرید قرار داشتند ولی بازار خلاف انتظار آنها ریزشی شد تا خریداران را متحمل زیان سنگینی کند. میرزایی در این باره گفت: بازارهای مالی کمترین افراد را در روندهای اصلی به دنبال خود می‌برند در نتیجه با کارهایی مانند روند صعودی فیک به دنبال فریب معامله‌گران است.

هفته گذشته در اوج ریزش بازار سهام، کامودیتی‌ها و جفت‌ارزها بیت‌کوین به کانال ۲۷ هزار دلار صعود کرد تا پوزیشن‌های فروش بسیاری را لیکویید کند. پیش از این کمتر دیده شد بازار رمزارزها برخلاف سایر بازارها حرکت کند به همین دلیل معامله‌گران بسیاری نسبت به روند صعودی آن مردد هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =