• ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 40834
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به کانال ۲۹ هزار دلار بازگشت همین مسئله باعث شد تا قیمت‌ها در بیش از ۸۰ درصد بازار رمزارزها کاهشی باشد. البته هفته گذشته روزهای خوبی برای میم‌کوین‌ها بود. دوج‌کوین و شیبا رشد خوبی کردند و میم‌کوین ریپل۲ بیش از ۵۵۰ درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها با کاهش دست‌جمعی قیمت‌ها به استقبال مرداد رفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۳ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو در طول هفته گذشته بازدهی منفی به ثبت رساندند اگرچه ریزش‌ها جدی نبود و دامنه نوسان بیشتر رمزارزها کمتر از ۵ درصد بود.

نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار نمودار زیر است:

رشد میم‌کوین‌ها با وجود ریزش بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به کانال ۲۹ هزار دلار بازگشت همین مسئله باعث شد تا قیمت‌ها در بیش از ۸۰ درصد بازار کاهشی باشد. ضمن اینکه کاهش قیمت بیت‌کوین برخلاف پیش‌بینی بسیاری از فعالان بازار بود و منجر به لیکویید شدن حجم وسیعی از پوزیشن‌های خرید در بخش فیوچرز صرافی‌ها شد.

نیمه سبز بازار

بازار رمزارزها در هفته نخست مردادماه ریزشی بود ولی قیمت بعضی از رمزارزها مانند MKR بازدهی ۱۳ درصدی به ثبت رساند. رمز ارز GMX و DOGE نیز بیش از ۱۰ درصد رشد کردند. قیمت رمز ارز دوج‌کوین رابطه تنگاتنگی به اقدامات ایلان ماسک مالک توییتر دارد. هفته گذشته پس از اینکه ایلان ماسک نام توییتر را به X تغییر داد قیمت دوج کوین به شدت صعودی شد.

رشد میم‌کوین‌ها با وجود ریزش بیت‌کوین

در میان پربازده‌ترین رمزارزهای هفته نام میم‌کوین‌هایی مانند BONE و SHIB قرار گرفته است. بازدهی مثبت این دو در کنار دوج کوین باعث شد تا هفته‌ گذشته هفته میم‌کوین‌ها باشد.

نیمه قرمز بازار

دوج‌کوین با تغییر نام توییتر صعودی شد، دو هفته قبل رمز ارز TON نیز با آپدیت جدید تلگرام رشد کرد و این هفته نزدیک به ۲۰ درصد از قیمت خود را از دست داد.

رشد میم‌کوین‌ها با وجود ریزش بیت‌کوین

لونا کلاسیک همچنان ریزشی است و در طول هفته گذشته نیز حدود ۸ درصد دیگر افت پیدا کرد. قیمت هر توکن لونا به ۰.۰۰۰۰۸۱۸۶ دلار رسید. باور آن سخت است اما کمتر از ۲ سال قبل قیمت هر توکن لونا بالاتر از ۱۰۰ دلار بود! با وجود این ریزش قیمت لونا همچنان کاهش پیدا می‌کند.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

کریپتو برای آغاز یک روند صعودی قوی همچنان درگیر رشد دامیننس تتر است، یعنی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای رمزارز پول نقدر نگه‌دارند. نمودار زیر مقدار تقریبی دامینسس‌های برتر بازار را نمایش می‌دهد:

رشد میم‌کوین‌ها با وجود ریزش بیت‌کوین

موج‌های صعودی کریپتو در طول ۱۰ سال گذشته یک ویژگی یکسان دارند، در تمام آنها دامیننس بیت‌کوین بالاتر از ۶۰ درصد است، ضمن‌ اینکه دامیننس تتر نیز باید به کمتر از ۳ درصد برگردد ولی هنوز بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران پول نقد را ترجیح می‌دهند، زیرا احتمال می‌دهند قیمت‌ها در بازار با ریزش‌های بزرگی مواجه شود.

ریپل ۲ وارد می‌شود

هفته گذشته قیمت رمزارزی به نام ریپل ۲ بیش از ۵۵۰ درصد رشد کرد. این رمزارز کاملا کلاه‌برداری است و فقط در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله می‌شود.

رشد میم‌کوین‌ها با وجود ریزش بیت‌کوین

تعداد رمزارزایی مانند ریپل ۲ در بازار رمزارز کم نیست، آنها هفتگی بازدهی مثبتی را ثبت می‌کنند و سپس ناپدید می‌شوند. همین ماه گذشته رمزارزی به نام ترامپ بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد و ناپدید شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    هیچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =