• ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
  • کد خبر: 41133
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته بیش از ۱ درصد کاهش پیدا کرد و همین مسئله باعث شد تا از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار ۸۴ مورد بازدهی منفی به ثبت برسانند. با این حال نوسانات در بازار رمزارزها کاهش پیدا کرده‌ است و قیمت‌ها تمایلی به سمت صعود یا نزول ندارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در میانه تابستان ۱۴۰۲ و پیش از هاوینگ بیت‌کوین رنج قیمتی را تجربه می‌کند. بیت‌کوین و اتریوم نوسانات کمی دارند و به سمت صعود و نزول حرکت نمی‌کنند، بلکه یک هفته صعودی می‌شوند و هفته‌ دیگر قیمت‌ آنها برخلاف انتظارات کاهش پیدا می‌کند تا آمار لیکوییدی حساب‌ها در معاملات فیوچرز صرافی‌ها به اوج برسد.

رنج زدن بیت‌کوین و اتریوم با نوسانات شدید قیمت در سایر آلت‌کوین‌ها همراه بود. البته باید در نظر داشت بسیاری از رمزارزها نیز مانند بیت‌کوین و اتریوم روند رنجی دارند ولی کوچکترین اخبار مثبت و منفی باعث ریزش یا رشد بیش از چند ده درصدی آنها می‌شود. در این میان بازار میم‌کوین‌ها هر روز داغ‌تر از روز قبل می‌شود. دو هفته قبل میم‌ کوینی به نام ریپل۲ بیش از ۵۰۰ درصد رشد کرد و هفته قبل XBALD نیز تنها در یک روز بیش از ۲۰ درصد بالا رفت.

نوسانات ۱۰۰ رمز ارز برتر کریپتو از نظر حجم بازار به قرار نمودار زیر است:

فاز خسته کننده در بازار رمزارزها

از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو ۸۴ مورد بازدهی هفتگی منفی به ثبت رسانده‌اند در نتیجه هفته گذشته جو حاکم بر بازار رمزارزها منفی بود و دلیل اصلی آن کاهش بیش از ۱ درصدی قیمت بیت‌کوین است.

نیمه سبز بازار

رمزارز XDC با بازدهی ۲۹ درصدی در نیمه سبز بازار پرچم‌دار بود. پس از آن BONE و SHIB بازدهی بالایی داشتند. به نظر می‌رسد با آغاز پامپ‌های قیمتی در میم‌کوین‌ها دوباره شیبا مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته‌است.

فاز خسته کننده در بازار رمزارزها

تنها ۱۶ رمز ارز از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار در طول هفته‌ گذشته بازدهی مثبت به ثبت رساندند و ۱۱ مورد آنها بازدهی کمتر از ۵ درصد داشتند.

نیمه قرمز بازار

نیمه قرمز بازار کریپتو کارنسی در طول هفته‌ گذشته پراز رمزارزهای معروف بود. قیمت رمزارز COMP حدود ۲۰ درصد فروریخت. استلار ریپس و سولانا نیز با کاهش قیمت بیش از ده درصدی هفته نزولی را رقم زدند.

فاز خسته کننده در بازار رمزارزها

میم کوین PEPE یکی دیگر از میم‌کوین‌های معروف بازار است. قیمت این میم کوین چند ماه قبل پامپ شد و در میان ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو قرار می‌گیرد.

توجه بیشتر به میم‌کوین‌ها

هفته گذشته میم‌کوین گمنامی به نام XBALD بیش از ۲۰۰ درصد در یک روز رشد کرد و همین مسئله باعث شد تا حجم معاملات آن بیش از ۸ هزار برابر شود.

فاز خسته کننده در بازار رمزارزها

پس از هر بار پامپ قیمتی یک میم‌کوین سواستفاده‌گران در شبکه‌های اجتماعی مدعی می‌شوند با روش‌های مختلفی می‌توانند میم‌کوین‌ها را قبل از پامپ شناسایی کنند ولی با توجه به اینکه در کریپتو بیش از ۲۰ هزار رمزارز نامعتبر وجود دارد؛ شناسایی میم‌کوین‌ها پیش از پامپ قیمتی تقریبا غیرممکن است. البته سامانه‌های مختلفی برای بررسی حجم معاملات میم‌کوین‌ها طراحی شده‌ است ولی به طور قطع امکان شناسایی هر کدام از آنها پیش از صعود قیمتی وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =