• ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
  • کد خبر: 41787
  • readingTime: ۱ دقیقه
کریپتو2

هفته‌ چهارم مرداد از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار ۹۲ مورد بازدهی منفی به ثبت رساندند. قیمت بیت کوین با ریزش ۱۱ درصدی از سطح ۲۹ هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار ریزش کرد در نتیجه آلت‌کوین‌ها تا بیش از ۲۰ درصد ریزشی شدند، البته بعضی از رمزارزها مانند SEI بازدهی بیش از ۱۹۰۹ درصدی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته ۶۴ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو کارنسی بازدهی منفی بیش از ۱۰ درصدی ثبت کردند تا یک هفته سیاه در تاریخ کریپتو رقم بخورد. این ریزش دسته‌ جمعی در واکنش به اعلام خبر ورشکستگی اورگراند، غول املاک چینی بود. کریپتو در طول ۳ سال گذشته نسبت به اخبار اورگراند حساسیت بالایی نشان نداده بود به طوری که با انتشار هر خبر مثبت، کریپتو صعودی می‌شد و اکنون با خبر ورشکستگی اورگراند بازار رمزارزها نیز به شدت ریزشی شد. نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار جدول زیر است:

ریزش کریپتو با چاشنی ورشکستگی اورگراند

۹۲ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو در طول هفته‌گذشته ریزشی بودند و تنها ۸ رمزارز بازدهی منفی به ثبت رساندند.

نیمه سبز بازار

هفته گذشته از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار تنها ۸ رمزارز بازدهی مثبت ثبت کردند. اگرچه بازار یک دست نزولی بود و نیمه سبز کوچکی داشت ولی در میان ۸ رمز مثبت بازار دو مورد بازدهی بالایی ثبت کردند. بیشترین بازدهی مربوط به رمزارز SEI بود. این رمزارز در طول ۷ روز ۱۹۰۹ درصد رشد کرد یعنی تقریبا ۲۰ برابر شد.

ریزش کریپتو با چاشنی ورشکستگی اورگراند

بازدهی این رمز ارز در طول هفته‌ ریزشی کریپتو افسانه‌ای بود و احتمالا زودگذرخواهد بود. پس از SEI رمز ارز RUNE نیز در طول ۷ روز ۴۶ درصد رشد کرد.

ریزش کریپتو با چاشنی ورشکستگی اورگراند

بازدهی خوب دو رمزارز SEI و RUNE باعث شد تا نیمه سبز بازار در طول هفته‌گذشته دیدنی باشد.

نیمه قرمز بازار

قیمت بیت‌کوین با ریزش ۱۱ درصدی از محدوده ۲۹ هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار ریزش کرد و در نتیجه بخش بزرگی از آلت‌کوین‌ها نیز ریزشی شدند. رمزارز CFX با ریزش ۲۷.۵ درصدی منفی‌ترین رمزارز بازار بود. ریزشی‌ترین رمزارزهای بازار به قرار نمودار زیر است.

ریزش کریپتو با چاشنی ورشکستگی اورگراند

آلت‌کوین‌های معروفی در طول هفته‌گذشته پرچم‌دار ریزش‌ها در نیمه قرمز بازار بودند. کمپ، لایت‌کوین، شیبا، یونی‌سواپ از پرچمداران بازار رمزارزها در کاهش شدید قیمت بودند.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

ریزش قیمت‌ در طول هفته گذشته باعث شد تا دامیننس بیت‌کوین از سطح بالاتر از ۵۰ درصد به حدود ۴۹ درصد بازگردد؛ در مقابل دامیننس تتر نیز به بالاتر از ۸ درصد رسید. شاخص‌ها در بازار کریپتو کارنسی در وضعیت بدی قرار دارند و هیچ نشانه‌ای از صعود قیمت دیده نمی‌شود. شاخص‌های کریپتو کارنسی از احتمال ادامه‌دار بودن ریزش قیمت‌ها خبر می‌دهند. با این حساب اگرچه کریپتو در این روزها برای تریدرها جذاب است ولی هنوز نشانه‌ مثبتی برای ورود سرمایه‌گذاران بلندمدتی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =