• ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
  • کد خبر: 40305
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

دادگاه رمزارز ریپل و sec پس از ۳ سال کشمکش به نفع ریپل به پایان رسید تا کریپتو با سبزپوشی کامل به استقبال این خبر برود. با وجود ثبات بیت‌کوین، قیمت ریپل بیش‌از ۵۰ درصد رشد کرد و سایر رمزارزها نیز پیروزی ریپل را به فال نیک گرفتند و هفته را با بازدهی مثبت به پایان رساندند. در طول هفته‌ گذشته رمزارز ریپل به جای بیت‌کوین سکان‌دار بازار رمزارزها بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌ سوم تیرماه کم نوسان بود. بااین‌حال از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو ازنظر حجم، ۷۹ مورد بازده مثبت به ثبت رساندند، زیرا در طول هفته‌ گذشته رمزارز ریپل به جای بیت‌کوین سکان‌دار بازار رمزارزها بود.

سه سال قبل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از رمزارز ریپل شکایت کرد. ریپل برخلاف بیشتر رمزارزها مدیریتی متمرکز دارد و تصور می‌شد با پیروزی sec در دادگاه فشار به رمزارزهای متمرکز و غیرمتمرکز کریپتو کارنسی افزایش پیدا می‌کند؛ ولی پس از ۳ سال کشمکش رأی دادگاه به سود ریپل صادر شد و آلت‌کوین‌ها با رشد قیمت، شکست sec را جشن‌ گرفتند. فعالان بازار معتقدند این اتفاق به معنای پیروزی تمام کریپتو بر sec است و دیگر قوانین محدودکننده قدرت دخالت در کار رمزارزها را ندارد.

نوسانات بازار رمزارزها در هفته‌ای که ریپل به‌جای بیت‌کوین رهبر بازار بود به‌قرار نمودار زیر است:

ریپل به جای بیت‌کوین رهبر بازار رمزارزها

کریپتو هفته‌ سبزی را پشت سر گذاشت، البته باید در نظر گرفت بازدهی بیشتر رمزارزها تا عصر پنج‌شنبه منفی بود ولی پس از اعلام رای دادگاه ریپل بازی عوض شد.

نیمه سبز بازار

ریپل با رشد بیش از ۵۰ درصدی بالاترین بازدهی‌ را در میان رمزارزها به ثبت رساند. قیمت ریپل با این جهش به بالاتر از ۷۰ سنت رسید و اگرچه با سقف تاریخی خود فاصله دارد ولی قیمت ریالی ریپل به سقف تاریخی خود برخورد کرد. اکنون قیمت هر ریپل نزدیک به ۳۵ هزار تومان است ولی پس از پیروزی قیمت هر ریپل به حدود ۵۰ هزار تومان نیز رسید.

سایر رمزهای صعودی هفته به قرار جدول زیر هستند:

ریپل به جای بیت‌کوین رهبر بازار رمزارزها

مهمانی پایان هفته‌ آلت‌کوین‌ها با بازهی ۴۰ درصدی کُمپ، استلار و سولانا کامل شد؛ البته این رمزارزها تا سقف قیمتی خود فاصله زیادی دارند.

نیمه قرمز بازار

نیمه قرمز کریپتو در طول هفته‌ گذشته کم حجم بود. نزولی‌ترین رمزارزها هفته به قرار جدول زیر است:

ریپل به جای بیت‌کوین رهبر بازار رمزارزها

بیت‌کوین‌کش پس از اینکه در طول ۳ هفته بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد؛ در طول هفته‌ گذشته بازدهی منفی داشت. لایت کوین نیز در کنار بیت‌کوین کش بازدهی منفی به ثبت رساند؛ در حالی‌که فاصله کمی تا هاوینگ لایت‌کوین باقی مانده‌ است. پس از هاوینگ دستمزد ماینرهای لایت‌کوین کاهش پیدا می‌کند. این اتفاق به معنای کاهش عرضه لایت‌کوین است و معمولا منجر به رشد قیمتی خواهد شد.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

هفته‌ گذشته دامیننس تتر تا ۶.۷۴ درصد کاهش پیدا کرد و سپس به کانال ۷ درصد بازگشت. افزایش دامیننس تتر یعنی سرمایه‌گذاران رمزارز را به دلار تبدیل می‌کنند. طی هفته‌های گذشته روند کاهشی دامیننس تتر منجر به رشد قیمت‌ها در کریپتو شد ولی این هفته دامیننس تتر با نزدیک‌شدن به یک محدوده حمایتی اندکی رشد کرد. همین مسئله باعث شده تا فعالان بازار نسبت به رشد قیمت‌ها در هفته‌ آینده امیدوار نباشند. این هفته نیز اگر رای دادگاه ریپل نبود؛ بازدهی بسیاری از رمزارزها منفی می‌شد. سایر شاخص‌ها نیز طی هفته‌ پیش تردید در ادامه‌دار بودن رشد قیمت‌ها را تقویت می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =