معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی و دارویی به بازار کشورهای آفریقایی از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، گفت: در سال گذشته با تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی ارتباط برقرار کرده و در بازار این کشورها حضور پیدا کردند.

‌به گزارش ایراسین، علیرضا عسگریان اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی که از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است یکی از بزرگترین سهامداران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس این سازمان به عنوان بزرگترین سهامدار صنعت پالایشی سهمی حدود ۴۵ درصدی از این صنعت را به خود اختصاص داده است. تاپیکو از دیگر زیر مجموعه‌ای این وزارتخانه است که سهم بالایی از تولیدات پتروشیمی به خود اختصاص داده است. به همین دلیل می‌توان این وزارتخانه را یکی از مهم‌ترین نهادهای دولتی تأثیرگذار در این صنعت دانست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمرکز بر بازار آفریقا برای صادرات بیشتر خبر می‌دهد، وی معتقد است صادرات محصولات پتروشیمی و دارویی به بازار کشورهای آفریقایی از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، گفت: در سال گذشته با تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی ارتباط برقرار کرده و در بازار این کشورها حضور پیدا کردند. تفاهم نامه‌های متعددی را هم با آنها امضا کردیم چرا صادرات به این کشورها از صرفه اقتصادی بالایی برای ما برخوردار است.

عسگریان همچنین مراودات بانکی با کشورهای هدف صادراتی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های صادرات محصولات پتروشیمی اعلام کرد و افزود: حضور ما طی سال‌های گذشته در بازارهای آفریقایی کمرنگ بوده و به دنبال افزایش صادرات در این حوزه هستیم.

معاون اقتصادی و رفاهی وزیر کار و دبیر هیأت امنای تأمین اجتماعی در گفتگو با بازار با بیان اینکه در برخی از محصولات پتروشیمی با مازاد و سر ریز تولید مواجه هستیم، گفت: به عنوان مثال در اوره تولید چندین برابر نیاز کشور بوده که باید به دنبال فروش آن در بازارهای صادراتی بود. اگر نگران بازار داخل هستیم می‌تواند شرط صادرات را تأمین نیاز داخل قرار دهیم.

وی گفت: مقدار تولید اوره در کشور ۱.۳ الی ۱.۵ میلیون تن برآورد می‌شود این در حالی است که نیاز داخلی کشور حدود ۳۰۰ هزار تن است.

بر اساس گزارش تحلیل بازار، عسگریان سیاست گذاری وزارتخانه برای سال ۱۴۰۳ را توسعه صادرات اعلام کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون با ۲۵ الی ۳۰ کشور در حال انجام مبادلات تجاری هستند. ضمن اینکه در سال ۱۴۰۲ سهم حدود ۵ میلیارد دلاری از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده‌ایم. بر اساس هدف گذاری صورت گرفته مقدار صادرات ما در سال جاری به ۸ میلیارد دلار باید افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =