منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کاهش 10 درصدی مصرف گاز به دستگاه های اجرایی استان اصفهان ابلاغ شده است و طرح گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف اعمال می شود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: امسال با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعت مواجه هستیم که لازم است بهینه سازی مصرف گاز در تمام بخش های صنعتی، خانگی و کشاورزی اجرایی شود.

وی افزود: مشترکین مصرف گاز خانگی که کمتر از 200 مترمکعب مصرف کنند مشمول معافیت می شوند و گاز مصرفی آنها رایگان می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مصرف کنندگان پرمصرفی که نسبت به سالهای 96 و 97 ده درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف 15 درصدی بهره مند خواهند شد و در صورت افزایش مصرف 15 درصد به گازبهای آنها افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: قطعا در بخش صنعت هم سیاست های تشویقی در بهینه سازی مصرف گاز ابلاغ خواهد شد.

شیشه فروش به تمام مشترکین گاز اعم از خانگی، صنعت و کشاورزی توصیه کرد لازم است دمای رفاه 18 تا 24 درجه سانتیگراد رعایت شود و به تمام دستگاه ها و صنایع ابلاغ شده است که در سه ماه پایان سال 10 درصد از مصرف گاز را کاهش دهند.

استمرار آلودگی هوا تا پایان دی ماه

وی با اشاره به استمرار پایداری هوا در هفته جاری اظهار داشت: کارگروه هماهنگی شرایط آلودگی هوا شهروندان را به مشارکت در راستای کنترل هوا با کاهش تردد خودروها، عدم انجام سفرهای غیرضروری و رعایت الگوی مصرف انرژی به ویژه گاز دعوت می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع آلاینده و اعمال طرح زوج و فرد در این ایام اجرایی می شود.

وی افزود: با هرگونه تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می شود و عملیات های عمرانی آلاینده و خاکبرداری تا پایان دی ماه متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه با پایداری جوی، غلظت آلاینده های جوی تشدید می شود، گفت: در هفته گذشته نفوذ توده هوای سنگین باعث شد تا مه آلودگی شرایط آلودگی هوا را افزایش دهد و چندین پرواز در فرودگاه به علت کاهش میدان دید متوقف شد.

عوامل آلودگی؛ از اقلیم تا واگذاری چندین برابری وسایل نقلیه 

شیشه فروش با بیان اینکه وضعیت اقلیمی اصفهان در تشدید آلودگی هوا بی تاثیر نیست، تصریح کرد: کم بارشی و ریزش هوای سرد در زمستان منجر به مه آلودگی و تشدید آلاینده های جوی می شود. عدم توسعه حمل و نقل پاک و سازگار محیط زیست و واگذاری چندین برابری وسایل نقلیه نسبت به جمعیت و عدم کیفیت مطلوب خودروها از عوامل دیگر آلاینده زا در اصفهان محسوب می شوند.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل باری و عمومی فرسوده و کافی نبودن ضمانت اجرایی در رعایت قانون هوای پاک و استقرار صنایع بدون درنظر گرفتن آمایش سرزمین، استقرار معادن سنگ و آجر و کارگاه ها و شهرک های صنعتی از مولدهای آلودگی هوا در اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =