عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم دیگر به نوسانات کوتاه مدت در این بازار امیدوار نیستند بنابراین در بازار طلا خریدار و متقاضی زیادی وجود ندارد و فکر می کنم تا 15 روز آینده بازار یه همین منوال مسیر خودش را طی خواهد کرد.

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد نوسانات بازار طلا در ابتدای هفته تاکنون گفت: اغلب اوقات افرادی که به بازار طلا ورود پیدا می کنند به دنبال یک ارزش افزوده ای هستند که در نوسانات بازار نصیبشان شود و چون الان بیشتر از یک ماه است که بازار طلا به یک سکوت در سطح معاملات رسیده است؛ کمتر تقاضایی در بازار وجود دارد. یعنی بازار طلا از طرف سرمایه های بیرونی فعالیت و تقاضای آنچنانی ندارد و خود صنف هم عملا کاری انجام نمی دهد و جنب و جوشی را در صنف شاهد نیستیم و اگر در گذشته یک سری فعالیت هایی در صنف انجام می شد؛ سطح این اقدامات در حال حاضر به یک درصد گذشته رسیده است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه افزود: مردم دیگر به نوسانات کوتاه مدت در این بازار امیدوار نیستند بنابراین در بازار طلا خریدار و متقاضی زیادی وجود ندارد و فکر می کنم تا 15 روز آینده بازار یه همین منوال مسیر خودش را طی خواهد کرد.

وی به قیمت جهانی انس در آستانه سال نوی میلادی پرداخت و افزود: در حال حاضر عملا بازارهای جهانی تعطیل هستند و اتفاق خاصی در این بازار نخواهد افتاد و باید ببینیم در آینده چه تغییری رخ خواهد داد. فعلا که قیمت انس جهانی طلا در محدوده یک هزار و 879 دلار ثابت باقی مانده است.

محمد ولی همچنین در توصیه‌ای به مردم گفت: در همه ادوار و زمان ها طلا مطمئن ترین مسیر برای ذخیره سرمایه است و طلا به نوعی صندوق ذخیره سرمایه است. اکثر مردم به دنبال این هستند که پول های خودشان را تبدیل به کالایی بکنند که هم سرمایه آنها را حفظ کند؛ هم به سهولت قابل تبدیل مجدد به نقدینگی باشد که طلا این ویژگی را دارد. پس خرید در بازار طلا را ما همیشه پیشنهاد می دهیم و مردم هر زمان طلا بخرند، ضرر نمی‌کنند و الان هم بهترین زمان برای خرید طلا است.

شایان ذکر است بازار طلا در مقطعی آرامش داشت اما از ابتدای هفته تاکنون قیمت طلا و سکه با نوسان روبرو بود و با افزایش نوسان‌ها دوباره تقاضا برای خرید طلا کم شده است، زیرا مردم همچنان منتظر ثبات یا ارزان شدن قیمت طلا هستند. بنابراین خرید طلا را به تعویق انداخته‌اند و فعلا خرید و فروشی در بخش مصنوعات طلا وجود ندارد. همچنین طبق روال هر سال در آستانه سال نو میلادی بازارهای جهانی طلا به مدت یک هفته تعطیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =