مهدی شهیدی

رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه از آغاز به کار دبیرخانه کارگروه فنی و تخصصی برندسازی ایمیدرو در این شرکت خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهدی شهیدی، رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: در سال ۱۴۰۱، یکپارچه‌سازی بومی‌سازی در سطح گروه فولاد مبارکه انجام شد که شامل توسعه همکاری با سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و ترسیم افق برند سازی بود.

شهیدی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ انتقال دانش و تجربه فولاد مبارکه از طریق سازمان ایمیدرو و انجمن فولاد ایران به سایر شرکت‌های فولادی آغاز شد که در نهایت به اجماع در این زمینه منجر گردید.

رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه افزود: به‌منظور شناخته شدن شرکت‌ها، دبیرخانه برند سازی توسط فولاد مبارکه تشکیل شد. برای تضمین اجرای بومی‌سازی، نهاد موازی انجمن واحدهای برنامه‌ریزی خرید شرکت‌های فولادی و معدنی ایجاد شد.

همسویی این دو نهاد فنی و بازرگانی (بومی‌سازی و برنامه‌ریزی)، چشم‌انداز مشترکی را ترسیم کرد که همان ایجاد برند ایرانی است.

وی ادامه داد: پیشنهاد استفاده از کالاهای داخلی در کنار محصولات خارجی با چالش‌هایی مانند کیفیت، صرفه اقتصادی، زمان تأمین و خدمات پس از فروش روبه‌روست؛ در کیفیت، با استانداردسازی و سیستم تضمین کیفیت، محصول قابل قبول می‌شود، در صرفه اقتصادی، باید به سمت تولید تجاری و صنعتی حرکت کنیم؛ در زمان تأمین، تولید روتین با تضمین‌های مرتبط راهکار است و در خدمات پس از فروش، ایجاد ساختار پشتیبانی فروش این معضل را رفع می‌کند.

شهیدی با بیان اینکه توسعه نوآوری مستلزم ایجاد ساختارهای تحقیق و توسعه و توسعه بازار است، گفت: برند سازی در شرکت‌های سازنده، همه این چالش‌ها را مرتفع می‌کند و اعتماد کامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را جلب خواهد نمود. فلسفه تشکیل دبیرخانه برند سازی نیز تحقق همین هدف است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه دارای دو بازوی بازرگانی و فنی است، بازوی بازرگانی شامل برنامه‌ریزی خرید شامل شناسایی نیازهای مشترک، تدوین چک‌لیست‌های ارزیابی و رتبه‌بندی سازندگان است و بازوی فنی شالم بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی شامل جمع‌آوری استانداردها، اولویت‌بندی نیازها و تدوین دستورالعمل‌های عملیاتی برای نقشه راه سرمایه‌گذاری است.

شهیدی افزود: پس از تشکیل تیم‌های تخصصی متشکل از کارشناسان شرکت‌های فولادی و معدنی، استانداردها و زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات با قابلیت برند شدن احصا می‌شود و پس از تأیید نهایی توسط ایمیدرو و وزارت صمت، پکیج فنی استخراج و اولویت‌های سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود. در نهایت، دستورالعمل‌های عملیاتی تدوین و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مشوق‌های قانونی به نهادهای بالادستی ارائه می‌گردد تا با چشم‌انداز برند سازی، تولید آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =