به گزارش ایراسین، فرهاد فرشاد، مدیر توسعه فنآوری و بومیسازی ایمیدرو در آغاز به کار دبیرخانه کارگروه فنی و تخصصی برند سازی ایمیدرو در فولاد مبارکه گفت: به عنوان شاهد عینی تأیید میکنم تلاشهای فولاد مبارکه در بومیسازی از سالهای گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.
فرهاد فرشاد اظهار کرد: حمایتهای دولتی مهم است، اما شرکتی میتواند در بازار موفق شود که قطعات باکیفیت تولید کند. این ظرفیت در شرکتهای ایرانی وجود دارد.
وی افزود: در آبان ۱۴۰۲ با جمعآوری ۳۰۰ نیاز تخصصی شرکتها، فرآیند برند سازی کلید خورد و همچنین ۵۰ قلم کالای راهبردی با توجه به برنامه هفتم توسعه احصا و به وزارت صنعت ارسال که با بررسی برخی از این اقلام همپوشانی با نیازها دارد که باید بررسی تخصصیتر در دستور کار کمیته قرار گیرد.
فرشاد گفت: تقویت شرکتهای سازنده قطعات و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان از طریق فراخوان عمومی، دو راهکار کلیدی برای تسریع در تأمین نیازهاست.
مدیر توسعه فنآوری و بومیسازی ایمیدرو بیان کرد: طی پنج سال گذشته ۳.۴ میلیارد دلار صرفهجویی ارزی از محل بومیسازی حاصل شده که حاصل همکاری اکوسیستم ملی است. برای سال ۱۴۰۴ نیز ۸۹۳ میلیون دلار صرفهجویی پیشبینی شده است.
وی گفت: ۳۸ طرح پژوهشی با اعتبار ۲۴۸ میلیارد تومان در ایمیدرو اجرا شده که شامل ۱۸۶ میلیارد تومان برای پژوهشهای صنعتی و ۶۲ میلیارد تومان برای آموزش بخش خصوصی است.
ارسال نظر