محمد محمدی، مدیرعامل کارگزاری مبینسرمایه در گفتگو با خبرنگار ایراسین در حاشیه نخستین نمایشگاه اینوکس و فاینکس مشهد در غرفه فولاد مبارکه از رونمایی رسمی محصول جدید این کارگزاری با عنوان «اسمارتپلی» در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این سامانه از ابتدای امسال به صورت رسمی در اختیار عموم قرار گرفته و هدف آن ارتقا تصمیمگیری سرمایهگذاران از طریق دسترسی به دیدهبانهای پیشنهادی نهادهای معتبر مالی است.
وی ادامه داد: در این پلتفرم، شرکتهای مشاوره سرمایهگذاری و سبدگردانها میتوانند دیدهبانهای منتخب خود را معرفی کرده و در اختیار کاربران قرار دهند. این قابلیت باعث میشود کاربران بر اساس میزان ریسکپذیری خود، انتخاب بهتری در سرمایهگذاری داشته باشند.
مدیرعامل مبینسرمایه همچنین از راهاندازی بخش «چلنج» به عنوان یکی از جذابترین بخشهای اسمارتپلی خبر داد و گفت: این بخش با هدف جذب قشر جوان و آشنا کردن آنها با فضای بازار سرمایه طراحی شده است. کاربران میتوانند با سرمایه مجازی و بدون ریسک، در مسابقات و لیگهای سرمایهگذاری شرکت کرده و تواناییهای خود را بسنجند.
وی با بیان اینکه این مسابقات از پنجم خردادماه برای عموم فعال خواهد شد، گفت: پس از محک زدن تواناییها، علاقهمندان میتوانند در ادامه مسیر با سرمایه واقعی وارد بازار شوند.
محمدی درباره عملکرد بخش دیدهبان (اسمارتواچ) گفت: این بخش از بهمنماه سال گذشته تاکنون فعال شده و تاکنون بیش از ۸ نهاد مالی معتبر، دیدهبانهای خود را در سامانه معرفی کردهاند. کاربران با مراجعه به سامانه میتوانند از این ابزار برای تحلیل و تصمیمگیری بهتر بهرهمند شوند.
وی با اشاره به اقدامات شرکت فولاد مبارکه در حوزه بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم این شرکت در سال جاری، اوراقبهادارسازی کالاهای تولیدی از طریق گواهی سپرده کالایی است. این اقدام میتواند به مدیریت بهتر فروش و کاهش نوسانات بازار کمک کند و فرصتهای تازهای برای سرمایهگذاران ایجاد کند.
ارسال نظر