شهید جمهور

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خدمت‌گزاری به مردم را صرفاً در جلسات و پشت میز نشینی خلاصه نکرد و در خط مقدم رسیدگی به امور مردم و حل چالش‌ها ایستاد و در رفع موانع تولید و اعتلای صنعت کشور خط شکن بود.

پایگاه خبری ایراسین - هشتمین رئیس جمهور در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در پناه حق جای گرفت. او خدمت‌رسانی را پیشه اصلی خود قرار داده بود و از ابتدای پوشیدن ردای ریاست جمهوری، خود را برای مردم به ویژه مناطق محروم وقف کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خدمت‌گزاری به مردم را صرفاً در جلسات و پشت میز نشینی خلاصه نکرد و در خط مقدم رسیدگی به امور مردم و حل چالش‌ها ایستاد تا در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و اعتلای جمهوری اسلامی قدم در مسیر رونق تولید و خودکفایی بگذارد. رئیسی عزیز به راستی خستگی ناپذیر بود و تمام وقتش را برای مردم ایران قرار داد تا رسالت خود را تا آخرین لحظات زندگی ایفا کند.

مردم برای گرامیداشت یاد و خاطره‌های رئیس جمهور با چشمانی گریان و دل‌هایی غم دیده در هر نقطه‌ای از این سرزمین خاکی دور هم جمع می‌شوند و در مراسم تشییع این شهید جمهور، به گونه‌ای ماتم رئیس جمهور را بر دل گرفته‌اند که گویی غم از دست دادن عزیز نزدیک سفر کرده خود را به دل دارند، در وصف او چه باید گفت که همه مردم برای خادم بی ادعای خود بی قرارند.

مسئولان استانی و شهری نیز دست به سینه برای فراق او می‌گریند و هرکدام با خاطره‌ای از حضور حجت الاسلام رئیسی در سفرهای استانی به یاد می‌آوردند که برخورد متواضعانه و عادلانه با مردم داشت و به سخنان و در دل‌های مردم گوش جان می‌سپرد و همیشه برای رفع مشکلات پیش قدم می‌شد.

خط‌شکنی موانع تولید و احیای واحدهای صنعتی

اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان‌ها، رفع موانع و احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی همیشه در اولویت برنامه سفرهای سید شهیدان خدمت به استان‌ها بود که برای رونق تولید و تحقق شعار سال روز و شب نمی‌شناخت.

او در سفر خود به استان اصفهان مشکلات صنایع و نخبگان، افتتاح آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، بهره‌برداری از نیروگاه فولاد مبارکه و بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان را در دستور کار خود قرار داده بود.

شهید رئیسی در بازدید از شرکت فولاد مبارکه و در آئین راه اندازی نیروگاه این شرکت با بیان اینکه برای سربلندی ایران و ایجاد حس امنیت و امید در بدنه صنعت عزمی راسخ وجود دارد، گفته بود: «رشد تولید را به جایی خواهیم رساند که مردم احساس امید و امنیت کنند، این پیام عزیزان و کارگران فولاد مبارکه است که برای رونق تولید و تحقق شعار سال روز و شب نمی‌شناسند.»

سید شهیدان خدمت همیشه تاکید می‌کرد: «مقام معظم رهبری به همه ما فرمودند که شرط اساسی موفقیت ایمان و امید به آینده است و این دو شرط را در فولاد مبارکه شاهد هستیم و کارکنان این شرکت آینده را بسیار درخشان می‌بینند و آینده بسیار درخشانی را رقم خواهند زد و عزیزان در این صنعت گام‌هایی که بر می‌دارند در جهت رفع مشکلات منطقه اطراف صنعت فولاد مؤثر خواهد بود.»

ریل‌گذاری شهید جمهور در توسعه صنایع خود تأمین

شاید یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی نیروگاه ۹۴۰ مگاواتی «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه در زمان سفر شهید رئیسی به اصفهان، برداشتن گام‌های مهم در مسیر رفع ناترازی‌های موجود در تولید برق در کشور بود. چرا که اجرای چنین طرح‌هایی نقش به‌سزایی در توسعه صنعت برق کشور دارد و می‌تواند مشکلات ناشی از ناترازی تولید و مصرف برق، به‌ویژه در تابستان را به‌صورت محسوسی کاهش دهد.

در واقع ریل‌گذاری انجام شده توسط رئیس جمهور که با همراهی مجلس، دیگر قوا و صنایع مادر همراه شد، گام مهمی در توسعه «صنایع خود تأمین» بود و می‌تواند به الگویی برای دیگر چالش های صنایع بزرگ کشور تبدیل شود.

همچنین طرح توسعه یک مجتمع شیمیایی در فارس، بهره برداری از کارخانه تولید تبلت در تلفن همراه استان مرکزی، افتتاح بزرگترین واحدهای تولید محصولات شیرینی خاورمیانه در البرز و تولید پنل و بلوک‌های ساختمانی در میبد یزد از جمله پروژه‌هایی است که توسط شهید رئیسی افتتاح شده بود و ایشان بر این باور بود که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان «افسران میدان تولید و خلق قدرت ملی» هستند و دشمن برای عقب نگاه داشتن کشور و ضعیف کردن مؤلفه‌های خلق قدرت که تولید جزو مهمترین آنهاست، تلاش می‌کند روند تولید را مختل و ضعیف کند. وظیفه ما در برابر این تلاش‌ها حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به عنوان افسران این میدان است.

حال با چنین اقداماتی که برای ایران عزیزمان توسط حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صورت گرفته است، جای خالی‌اش احساس می‌شود که مسئولان نیز به تاسی از این شخصیت راه خدمت‌رسانی را همچون رئیس جمهور شهید ادامه دهند و تنها به پست و مقام و میز و صندلی دل‌بسته نباشند.

می‌گفتند از دادستانی به آستان قدس و از آستان قدس به قوه قضائیه و دوباره از قوه قضائیه به ریاست جمهوری می‌روی؛ چه تضمینی هست ریاست جمهوری را هم نیمه کاره برای سمت بالاتر رها کنی؟ درست فهمیده بودند، مگر سمتی بالاتر از شهادت هم هست؟! البته تا کسی شهید نباشد و شهیدانه زیست نکند، شهید نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =