• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 53980
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید گفت: ما به دنبال تمدید مجدد بند مربوط به واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در بودجه امسال بودیم و در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ تمدید شد تا اعتبار آن همچنان برقرار باشد.

به گزارش ایراسین، میثم اروز اظهار داشت: با توجه به تقاضای ایثارگران و جانبازان آئین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شد و با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت محدودیت پنج ساله نقل و انتقال خودرو برداشته شد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه واردات خودرو توسط شخص جانباز نیز مجاز است، خاطرنشان کرد: بنیاد به همه وظایف قانونی خود عمل کرده و همچنان به طور مستمر پیگیر موضوع واردات خودرو از سوی وزارت صنعت معدن تجارت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به درخواست وزارت صمت مبنی بر تهیه سامانه ثبت نام، آن را راه‌اندازی و برای ثبت سفارش آن را در اختیار وزارت صمت قرار داده است و منتظر اقدامات بعدی از سوی سازمان تجارت ایران است.

اروز با تاکید بر پیگیری اخبار موثق در خصوص خودرو جانبازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار و سامانه پیامکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران هرگونه اطلاعات در این زمینه را از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که بنابر اخبار واصله برخی از افراد فرصت‌طلب به شیوه‌های مختلف درصدد کسب امتیاز متعلق به جانبازان در راستای سوداگری و مواردی از این دست هستند، بنابراین شایسته است جانبازان معزز ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به مقاصد سو و غیرقانونی این افراد و عدم هرگونه گونه همکاری، موارد، تماس‌ها و مراجعات احتمالی را به مراجع ذیربط منعکس کنند.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سقف قیمت خودروهای وارداتی گفت: واردات خودرو برای افراد عادی تا ۲۰ هزار یورو است اما جانبازان ۷۰ درصد ویژه، تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد غیر ویژه تا ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

اروز بیان کرد: جانبازان بالای ۵۰ درصد چون دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند و نمی‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، می‌توانند یک خودرو اتو مات خارجی متناسب با وضعیت جسمی خود وارد کنند.

وی افزود: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

بر اساس گزارش تحلیل بازار، اروز با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۵ قانون جامع ایثارگران، دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند و همسران و فرزندان معلول، شهدا را پیش بینی کند، افزود: این قانون از ۲ دیماه سال ۱۳۹۱ اجرایی شده است؛ کسانی که از این تاریخ به هر نحوی خودرو گرفته باشند مشمول این طرح نمی‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =