کارخانه سرب

رئیس هیأت عامل ایمیدرو از بهره برداری قریب الوقوع فاز نخست کارخانه سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانجات سرب و روی کشور، تا پایان ماه آینده (خرداد ۱۴۰۳) با حضور مقامات رسمی خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا موثقی نیا با بیان این مطلب اظهار داشت: فاز نخست طرح احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی سولفیدی در مراحل نهایی تست گرم است.

وی ادامه داد: اکنون تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است و به‌زودی با رفع ایرادات جزئی در بخش سیستم‌های کنترلی کارخانه، تنظیم و کالیبراسیون سیستم‌های ابزار دقیق، خط تولید به صورت پیوسته محقق خواهد شد.

تکمیل زیرساخت‌ها به کمک بخش خصوصی

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی در طرح ملی احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد بیان داشت: در این طرح، بخش خصوصی صدها میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و بخشی از این سرمایه گذاری، مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: آماده سازی معدن با بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیش باطله برداری، تأمین آب با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه خانه شهر یزد در فاصله یکصد کیلومتری، تأمین برق با احداث پست ۴۰۰/۱۳۲/۳۳ کیلوولت و ایجاد خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت به طول ۲۷ کیلومتر، از اقدامات بخش خصوصی در این زمینه بوده است.

اجرای ۲ فاز دیگر طرح، در مرحله بعدی

موثقی نیا با اشاره به هدف نهایی طرح احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد، گفت: تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب به عنوان محصولات جانبی، در ۲ فاز بعدی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه سرب و روی مهدی آباد، بیش از ۶۰۰ نفر از متخصصان و نیروی‌های اغلب بومی برای اشتغال جذب شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =