بوتیک

رضا باطنی، کارشناس بازار پوشاک گفت: خرید اینترنتی در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است و روز به روز تعداد فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک بیشتر می‌شود. متاسفانه این سبک خرید در کسادی فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی بی‌تاثیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خلوتی این روزهای بازار پوشاک اصفهان به ویژه فروشگاه‌های لباس مجلسی بی‌سابقه است. آن زمان‌ها گذشت که در آستانه اعیادی مانند عید فطر و شروع مراسم‌ها ترافیک سنگینی در خیابان‌ها شکل می‌گرفت و تابلوهایی با مضمون ظرفیت تکمیل در مقابل پارکینگ‌های همجوار پاساژها به چشم می‌خورد. این روزها اگر به پاساژ سپاهان یا انقلاب یا هر یک از مزون‌های لباس مجلسی شهر سر بزنید، با تعداد انگشت‌شماری از خریداران مواجه خواهید شد و دیگر خبری از ازدحام مشتری‌ها و شلوغی اتاق‌های پرو نیست. این در حالیست که بازار فیزیکی از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲ وضعیت مناسبی نداشت و بیشتر فروشگاه‌ها در بازار شب عید خالی از مشتری بودند. در این میان شماری از کسبه به رونق بازار در آستانه عید فطر با شروع جشن‌ها امیدوارند ولی مشاهدات میدانی از بازار فیزیکی اصفهان از ادامه رکود و کسادی حکایت می‌کند. به قول بعضی از پوشاک فروشان اصفهانی، از میان حاضران در بازار تعداد تماشاچیان از خریداران بسیار بیشتر است.

رونق کسب و کار در راسته آنلاین فروشان

«اتمام موجودی» یا «در صف شارژ مجدد» با یک گشت‌وگذاری چند دقیقه‌ای در فروشگاه‌های آنلاین و فضای مجازی به وفور با این دو جمله مواجه خواهید شد. بر اساس مشاهدات میدانی شرایط کسب و کار در راسته مجازی فروشان با بازار فیزیکی اصفهان متفاوت است و تقاضا زیادی برای خرید انواع پوشاک مجلسی به ویژه زنانه در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد، تا جایی که بیشتر فروشگاه‌داران سنتی و فیزیکی به فکر ایجاد یک شعبه برای فروش آنلاین افتاده‌اند.

در همین رابطه رضا باطنی، کارشناس بازار پوشاک به خبرنگار ایراسین گفت: مردم به خرید اینترنتی لباس روی آورده‌اند. تعداد کثیری از همکاران یا کسانی که پیش‌تر در این حرفه فعالیت نمی‌کردند، اکنون به حوزه کسب و کارهای مجازی ورود پیدا کرده‌اند و روز به روز تعداد این فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر می‌شود. در حالی که عده‌ای حتی بدون مجوز در این حوزه فعالیت می‌کنند و نظارت چندانی بر فروشگاه‌های اینترنتی وجود ندارد.

این کارشناس بازار پوشاک با اشاره به مزایای خرید اینترنتی نسبت به حضوری توضیح داد: مشتریان در حالی که در خانه نشسته‌اند، قیمت، جنس و تن‌خور لباس را مشاهده می‌کنند و با صرف زمان کم‌تری لباس خود را انتخاب و سپس از طریق پست تحویل می‌گیرند. این سبک خرید بسیار رواج پیدا کرده است و متأسفانه در کسادی فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی تأثیر دارد.

از سوی دیگر بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های لباس مجلسی نشان می‌دهد قیمت انواع لباس مجلسی در فروشگاه‌های اینترنتی تفاوت چندانی با فیزیکی ندارد و برای خرید یک پیراهن مجلسی زنانه باید دست کم دو یا سه میلیون تومان هزینه کرد. آن چنان که پیداست، زور فروشگاه‌های اینترنتی بر فیزیکی چربیده و شرط بقا در بازار پوشاک اصفهان، دایر کردن یک شعبه مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =