معدن

این معدن روز دوشنبه اعلام کرد شروع تولید کنسانتره روی در معدن جدید اوزرنویه روسیه، حداقل تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ و افزایش ظرفیت کامل آن تا سال ۲۰۲۵ به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش ایراسین، انجمن صنعت ILZSG در ماه اکتبر اعلام کرد این معدن، که در ابتدا انتظار می‌رفت شروع به کارش تا پایان سال ۲۰۲۳ آغاز شود، قرار بود یکی از محرک‌های اصلی رشد تولید جهانی معدن در سال جاری باشد.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند، آتش سوزی به تجهیزات وارداتی در بخشی از کارخانه اوزرنویه در ماه نوامبر در حالی آسیب رساند و با تحریم‌های ایالات متحده که در ماه دسامبر علیه این شرکت اعمال شده بود، یافتن جایگزین این قطعات در خارج از کشور را دشوار کرده است. این شرکت به رویترز گفت: بخش شناورسازی کارخانه و تجهیزات وارداتی آن در آتش سوزی آسیب جدی دیده است. در نتیجه، طرح پیش بردی ما بر اساس تجهیزات شناورسازی پیش خواهد رفت که توسط خود این شرکت توسعه داده شده است.

وی افزود: کیفیت کنسانتره (محصول نهایی معدن) تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهد گرفت.

این پروژه که بزرگترین معدن روی روسیه خواهد بود، برای تولید حداکثر ۳۵۰۰۰۰ تن روی در قالب کنسانتره روی طراحی شده است. این شرکت در حال حاضر، در حال استخراج سنگ معدن و ذخیره آن خواهد بود، تا زمانی که کارخانه برای فرآوری محصول نهایی آماده شود. تحریم‌های واشنگتن وابستگی اوزرنویه به تقاضای آتی در چین را تقویت کرد، جایی که مصرف‌کننده اصلی فولاد گالوانیزه شده با روی، یعنی بخش ساخت‌وساز، تازه پس از همه‌گیری ویروس کرونا توانسته نفسی تازه بکشد. تقاضای ضعیف و مازاد بازار جهانی، که ILZSG آن را ۲۱۱۰۰۰ تن در ژانویه تا نوامبر تخمین زده است، قیمت روی را در ۱۲ ماه گذشته ۲۵ درصد کاهش داده است.

تولید تأخیری اوزرنویه نمی‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. Macquarie گفت که تحلیلگران برآوردهای خود را به روز کرده‌اند تا تأخیر در تولید این معدن را منعکس کنند، اما همچنان انتظار دارند که بازار جهانیِ رویِ تصفیه شده، در سال جاری در عرضه مازاد باقی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =