• ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر: 51720
  • readingTime: ۲ دقیقه
انرژی

وزارت انرژی آمریکا با هدف تکمیل ذخایر استراتژیک خود در حال خرید نفت است و انتظار می‌رود اوپک روز چهارشنبه تولید نفت را کاهش دهد. این اخبار با رشد قیمت نفت در هفته گذشته همراه بود و حالا پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت نفت تا ۹۳ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار انرژی در هفته پایانی از ماه مارس صعودی بود. قیمت نفت برنت به فاصله چند سنتی کانال ۸۷ دلار رسید، قیمت زغال سنگ در کانال ۱۲۹ دلار باقی ماند ولی گاز طبیعی به روند نزولی هفته‌های قبل ادامه داد. بلومبرگ در گزارشی پیش‌بینی کرد قیمت نفت ابتدا تا ۸۹ دلار و سپس ۹۳ دلار افزایش پیدا کند.

نوسانات سبز طلای سیاه/ نفت شاید هر بشکه ۹۳ دلار

اوپک روز چهارشنبه در مورد کاهش تولیدات نفت تصمیم‌گیری خواهد کرد و انتظار می‌رود عربستان به طور داوطلبانه تولیدات خود تا پایان سال میلادی را کاهش دهد از طرفی گزارش‌ها نشان می‌دهد وزارت انرژی آمریکا نیز در حال خرید نفت با هدف پر کردن ذخایر استراتژیک خود است. به همین دلیل قیمت نفت با وجود کاهش تقاضا از سوی چینی‌ها برآیند هفتگی و ماهانه مثبتی به ثبت رساند.

نوسانات سبز طلای سیاه/ نفت شاید هر بشکه ۹۳ دلار

اگر جلسه روز چهارشنبه اوپک منجر به کاهش تولید نفت شود پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت به روند صعودی خود دست‌کم تا ۸۹ دلار ادامه دهد. در مقابل شرایط در بازار گاز طبیعی مانند نفت خوش‌بینانه نیست. برآیند ماهانه و هفتگی قیمت گاز در اروپا و انگلیس صعودی است ولی در آمریکا تنها در طول ۱ ماه گذشته قیمت گاز بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته است.

نوسانات سبز طلای سیاه/ نفت شاید هر بشکه ۹۳ دلار

هوای معتدل فصل پاییز و زمستان در کنار افزایش تولیدات باعث شد قیمت گاز طبیعی با سرعت زیادی سقوط کند و اکنون در سطح تاریخی قرار دارد. رویترز از تصمیم آمریکا برای کاهش تولید گاز خبر داد ولی این خبر تاکنون تأثیری بر افزایش قیمت‌ها نداشته است. در اروپا نیز با وجود افزایش قیمت گاز ولی اخبار از احتمال کاهش قیمت‌ها در هفته‌های آینده حکایت می‌کند. افزایش عرضه گاز از سوی نروژ در کنار افزایش دمای هوا از هفته آینده قیمت گاز در اروپا را متأثر خواهد کرد. قیمت گاز در اروپا و انگلیس برخلاف انتظارات طی زمستان گذشته افزایشی نشد، زیرا دمای بالا تقاضا برای گاز را کاهش داد.

نوسانات سبز طلای سیاه/ نفت شاید هر بشکه ۹۳ دلار

اگرچه قیمت گاز در اروپا به قبل از جنگ روسیه و اوکراین بازنگشت ولی بخش عمده‌ای از رشد قیمت پس از جنگ را پس گرفت و اکنون تحلیل‌هایی از ادامه کاهش قیمت گاز در فصل بهار و تابستان شنیده می‌شود. در این میان زغال‌سنگ نقش پررنگی در کاهش احتمالی قیمت گاز دارد. داده‌ها نشان می‌دهد استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق طی ۳ سال گذشته افزایش یافته است. رشد قیمت گاز و خشکسالی در بیشتر کشورهای جهان مانند بعضی از استان‌های چین تقاضا برای زغال‌سنگ با هدف تولید برق را افزایش داد. با این وجود چین با هدف کنترل قیمت تولید این محصول را افزایش داد. هفته گذشته قیمت زغال‌سنگ با افزایش ۰.۶۶ درصدی به ۱۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. رویترز نوشت با توجه به سطح فعلی تولید زغال‌سنگ انتظار می‌رود قیمت این محصول نوسان صعودی شدیدی را تجربه نکند و در سطح فعلی باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =