• ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
  • کد خبر: 51252
  • readingTime: ۱ دقیقه
معیشت کارگران

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق ماده ۴۱ قانون کار، باید مزد و مزایا و عیدی کارگران مطابق نرخ تورم واقعی محاسبه شود.

به گزارش ایراسین، سید نظام‌الدین موسوی با اشاره به محاسبه قیمت محصولات تولید داخلی بر اساس قیمت‌های جهانی، گفت: وقتی سوال می‌کنیم چرا محصولات داخل کشور مثل محصولات فولادی و پتروشیمی را به صورت دلاری و جهانی محاسبه می‌کنند و می‌فروشند، عده‌ای برآشفته می‌شوند که چرا تولید کشور را دچار مشکل می‌کنید؟ وقتی بنگاه‌های بزرگ فولادی و پتروشیمی محصولاتشان را جهانی و دلاری محاسبه و می‌فروشند چرا دستمزد کارگران را با نرخ جهانی و دلاری محاسبه نمی‌کنند؟

موسوی توضیح داد: پاسخ این سوال معلوم است. چون اینجا دلاری بودن و جهانی شدن به نفعشان نیست. با این همه، ماده ۴۱ قانون کار، صراحتاً تاکید دارد که مزد، مزایا و عیدی کارگران باید بر اساس نرخ تورم واقعی محاسبه و اعلام شود.

بر اساس گزارش ایسنا، موسوی بیان کرد: تعیین هر رقمی پایین‌تر از نرخ تورم واقعی به عنوان حداقل دستمزد، مغایر نص صریح قانون و موجب تضییع حق کارگران عزیز و تلاشگر کشور است و مسئولان تصمیم گیر در این زمینه باید این صراحت قانونی را مد نظر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =