• ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر: 50951
  • readingTime: ۱ دقیقه
هفتم مهر روز اتش نشان گرامی باد

عکس:مجتبی جهان بخش

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نخستین خانه آتش نشان کشور در راستای اعتلای فرهنگ ایمنی به دانش آموزان در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آتش پاد دوم ابراهیم مطلبی در مراسم افتتاح خانه آتش نشان در اصفهان اظهار داشت: خانه آتش نشان با هدف کلان اشاعه فرهنگ ایمنی شهروندی به عنوان یک نهاد خدمات ایمنی مردم محور، در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی استان و شهر راه اندازی شده است.

وی افزود: خانه آتش نشان محلی برای مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و دعوت از عموم شهروندان و مسئولان برای شناخت موارد ایمن و مشارکت در اجرای برنامه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی است.

آتش پاد مطلبی در ادامه بیان کرد: هدف اصلی خانه آتش نشان تربیت نیروهای فعال در راستای ایمنی به عنوان همیار آتش نشان است.

وی مردمی سازی امور ایمنی و تقویت رویکرد اجتماعی ایمنی، تجمیع و هم افزایی ظرفیت فرهنگی دستگاه‌های دولتی، نهادهای حاکمیتی، تشکل‌های مردم نهاد و دیگر فعالان و علاقه مندان به ایمنی و آتش نشانی، آموزش همگانی، اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی اعم از دولتی، غیردولتی و آحاد جامعه را از دیگر اهداف راه اندازی این خانه برشمرد و افزود: نهادینه سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آنها و ایجاد و توسعه مهارت‌ها برای حفظ ایمنی و آتش نشانی را در این خانه به دنبال هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یادآور شد: همچنین مقرر شده تا ترویج روش‌ها و فناوری‌های نوین و بومی سازی شده مدیریت اجتماعی ایمنی و آتش نشانی در این خانه دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =