تولید فولاد آرشیو تزیینی

جدیدترین اقدام دولت چین برای اهدای وام هزار میلیارد یوآنی با بازپرداخت بلندمدت نیز اثری بر بازار محصولات فولادی این کشور نداشت تا قیمت سنگ‌آهن و قراضه به روند نزولی خود در هفته‌های گذشته ادامه‌ دهند. دولت چین با جدیت تمام در تلاش است هرچه زودتر بر رکود بازار مسکن این کشور غلبه کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دولت چین در جدیدترین اقدام خود برای افزایش تقاضا در بازار فولاد این کشور از بسته وام هزار میلیارد یوآنی با بازپرداخت بلندمدت رونمایی کرد. دولت چین مدعی شد اعتبارات این وام متعلق به شرکت‌های فعال در زمینه زیرساخت‌های این کشور است ولی بسته وام هزار میلیارد یوآنی نه تنها اثر کوتاه مدت و زودگذری بر بازار فولاد این کشور نداشت بلکه قیمت‌ها را حتی برای چند دقیقه نیز صعودی نکرد. پیش از این وقتی بانک‌مرکزی چین سقف تسهیلات بانک‌ها با هدف افزایش اعطای وام به بخش مسکن افزایش داد، بازار محصولات فولادی این کشور برای چند روز پرتقاضا شد و قیمت‌ها افزایش یافت ولی اقدام جدید دولت چین تا کنون هیچ اثر مثبتی در تحریک تقاضا نداشته است. یک نشریه چینی در این باره نوشت: هیچ سیاست تهاجمی جدیدی برای تحریک اقتصاد چین وجود ندارد و تقاضا برای املاک و مستغلات در ماه مارس نیز افزایش نمی‌یابد تا فولاد همچنان کم‌تقاضا باشد.

آخرین جداول اعلام قیمت از کاهش شدید سنگ‌آهن صادراتی استرالیا به چین خبر می‌دهد. مؤسسه پلتس قیمت هر تن سنگ‌آهن در بنادر را ۱۱۷ دلار و ۲۵ سنت اعلام کرد.

بی‌تفاوتی زنجیره فولاد به وام هزار میلیارد یوآنی دولت چین

همچنان گزارش مؤسسه پلتس نشان می‌دهد قیمت قراضه وارداتی ترکیه نیز به سطح ۳۸۲ دلار کاهش یافته است. یک هفته قبل قراضه وارداتی ترکیه هر تن ۳۹۰ دلار قیمت یافت ولی کاهش شدید تقاضا از سوی فولاد سازان این کشور قیمت قراضه را نزولی کرد. قیمت قراضه در ترکیه به خصوص پس از کاهش قیمت میلگرد این کشور تحت فشار بیشتری قرار گرفت. مؤسسه متال اکسپرت قیمت میلگرد فوب ترکیه را ۶۰۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد.

بی‌تفاوتی زنجیره فولاد به وام هزار میلیارد یوآنی دولت چین

در آخرین لیست قیمت متال‌اکسپرت قیمت هر تن سنگ‌آهن وارداتی چین ۱۱۶ دلار به ازای هر تن اعلام شده است در مقابل قراضه وارداتی ترکیه ۳۸۵ دلار در تن قیمت دارد. شمش فولاد دریای سیاه بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته در کانال ۵۱۰ دلار به ازای هر تن قرار دارد، اگرچه اخبار غیر رسمی نشان می‌دهد خریداران قیمت پیشنهادی خود را به کمتر از ۵۰۰ دلار کاهش داده‌اند. قیمت‌های کلاف ورق گرم نیز نسبت به هفته گذشته با کاهش چشم‌گیری مواجه شده است. با این حال باید توجه داشت دولت چین به زودی از جدیدترین بسته حمایتی خود رونمایی خواهد کرد. ادامه رکود در بخش مسکن چین زیان جبران‌ناپذیری به اقتصاد چین وارد می‌کند و دولت چین اگر چه تاکنون موفق نشده است بر این رکود غلبه کند ولی برای تحریک تقاضا متمرکز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =