• ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
  • کد خبر: 50723
  • readingTime: ۲ دقیقه
نوید نصر

دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی های ایران گفت: سال ۱۴۰۳ سال آزادسازی حامل‌های انرژی است که تارگت اول آن صنایع فولادی است، بنابراین باید بر نگهداشت دارایی های فیزیکی برای افزایش بهره وری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوید نصر در همایش تعمیر و نگهداری در صنایع معدنی و فولادی که به همت فولاد مبارکه برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز در دهه چهارم تحریم هستیم که اساس و هدف آن صنایع کشور است و در دهه سوم گریبانگیر صنایع فولاد کشور شد.

وی افزود: در گذشته توجه به حوزه ضرورت نگهداشت نمی‌شد و با اینکه از دهه ۹۰ استارت این کار زده شده است، هنوز ضرورت پرداخت اصولی و مهندسی به مقوله نگهداشت جای خود را در صنعت باز نکرده است.

دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: وقتی اهمیت رکورد تولید بر اهمیت نگهداشت اصول دارایی‌ها ارجحیت دارد، در حق سهامداران خیانت می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران نگهداشت را در تعمیر می‌بینند اما هزینه را در فرصت از دست رفته رصد نمی‌کنند، ما در صنایع فولادی با مسائل مختلفی سروکار داریم مانند ناترازی انرژی از قطع برق در شش ماه اول سال و قطع گاز در شش ماه دوم سال که اگر برنامه اصولی برای نگهداری دارایی نداشته باشیم صنعت ما بیکار می‌ماند.

نصر با بیان بر اینکه، سال بعد با آزاد سازی حامل‌های انرژی روبرو خواهیم بود که تارگت اول آن صنایع فولادی است، بیان داشت: بنابراین باید در زمینه نگهداشت دارایی‌های فیزیکی برای افزایش بهره وری تاکید کرد.

وی گفت: جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی به عنوان بازوی اجرایی و امین صنایع ایران قضاوت منصفانه‌ای را برای سازمان و صنایع ایرانی فراهم می‌آورد ما در جایزه تعالی وظیفه داریم اول صنایع را نسبت به اهداف خودشان مورد قضاوت قرار دهیم تا ببینیم چقدر در مسیر تعالی و پیشرفت قدم گذاشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید موقعیت خود را نسبت به رقبا بسنجیم گفت: علاوه بر چالش حامل‌های انرژی مبحث صنایع سبز را باید لحاظ کنیم، ما ناگزیر هستیم وارد صنایع و تولیدات سبز شویم و با مدیریت آلاینده‌ها و رعایت استانداردهای محیط زیستی از اجحاف در حق نسل آینده جلوگیری کنیم.

نصر ادامه داد: در سال ۱۹۸۰ با شکل گیری توسعه پایدار اساساً از مفاهیم اقتصادی خطی به اقتصاد گردشی منتقل شدیم، تا بتوانیم از ضایعات و پسماند استفاده و هزینه تولید بهینه شود.

وی از خدمات ارزنده فولاد مبارکه در مسیر تعالی تجلیل کرد و بیان کرد: در پنجمین دوره این جایزه فولاد مبارکه برای پنجمین بار موفق به دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شد که آثار آن به وضوح در این صنعت مشخص است.

دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: مادر رسیدن به تعالی یک اصل داریم و آن این است که تعالی یک پروژه خلق الساعه نیست، تعالی یک فرایند پیوسته و تدریجی است، ما باید بدانیم از خودمان چه انتظاری داریم، می‌خواهیم به کجا برسیم سیاست گذاری ما در حوزه مدیریت دارایی‌ها چیست.

وی افزود: باید طرح‌ریزی درستی در حوزه مدیریت‌های دارایی داشته باشیم تا بر اساس آن مسیر تعالی را طی کنیم در جایزه تعالی به دنبال ارائه یک دورنما از مجموعه صنایع هستیم، ما به دنبال تشویق و ترغیب صنایع ایرانی هستیم تا تعالی حوزه نگهداشت را هموار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =