• ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 50624
  • readingTime: ۱ دقیقه
اقتصاد

اقتصاد رفاه یک جامعه تابعی از تولید انبوه، کالاها و خدمات مدرن، آموزش کاربردی، سرمایه‌های انسانی، در زیر بخش‌های اقتصادی آن کشور است، که باعث فقر زدایی می‌شود، که هدف آن عدالت اقتصادی و اجتماعی، اقتصاد رفاه ملت بود.

پایگاه خبری ایراسین، فرضعلی سالاری، کُنشگر برنامه ریزی و توسعه منطقه‌ای: تولید ثروت به چند عوامل تولید مانند تکنولوژی، سرمایه‌های داخلی و خارجی، نیروی کار کارآمد، مدیریت شایسته سالار، منابع زیر زمینی و معدنی، امنیت اقتصادی و اجتماعی وابسته است، در صورت مدیریت اقتصادی علمی و صحیح تحقق یابد، به انباشت تولید کالاها منجر می‌شود، که یک پشتیبانی قوی تولید را حمایت کند، تمام موانع تولید از سر راه تولید برداشته شود، بخش کشاورزی که امنیت غذایی ایجاد می‌کند، انرژی لازمه نیروی کار را تضمین می‌کند، که در این بخش، باید ساخت سازها در زمین‌های کشاورزی و باغداری، ساخت ویلاها خاتمه پیدا کند. دولت و بخش خصوصی در جامعه روستایی سرمایه گذاری کند و باعث افزایش درآمد روستایان شود و منجر به مانع مهاجرت جامعه روستایی به شهری می‌شود.

عوامل تولیدی، مانند بذر اصلاح شده، کودهای شیمیایی، ادوات کشاورزی؛ منابع آبیاری، وام‌های ارزان قیمت، انرژی ارزان قیمت، در اختیار کار آفرینان بخش کشاورزی قرار دهند، مجوزهای لازمه را در جهت تولیدات محصولات کشاورزی در کوتاه مدت در اختیار این بنگاهای تولیدی مواد غذایی قرار دهند.

در کل مهمترین مسئله ما در کشور ناکارآمدی‌اقتصاد است، کار ایی واثر بخشی تولید پایین است.

می‌توان در سطوح مدیریت عالی، میانی، عملیاتی، زیر مجموعه بخش‌های تولیدی و خدماتی با استفاده از تانک‌های فکری، خانه‌های توسعه، تدوین طرح توسعه بتوان به جهش تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی کمک کرد.

موانع نا کارآمدی حکمرانی اقتصادی و سدهای‌سیاسی هم بر داشته شود، چون کشور برای تولید به سرمایه و تکنو لوژی نیاز به ورود سرمایه علمی نخبگان و سرمایه ثروت‌آفرینی کارآفرینان دارد، سد انزوا هم بر طرف گردد و تمرکز زدایی سیاسی و مدیریتی حل و اختیارات به نخبگان و جوامع منطقه‌ای در جهت تولید داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =