• ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 50283
  • readingTime: ۱ دقیقه
مسکن

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایراسین، رضامراد صحرایی در خصوص میزان آورده فرهنگیان نیز گفت: این آورده مطابق قانون تأمین مسکن خواهد بود؛ اما به دنبال این هستیم تا آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانک‌ها به تدریج پرداخت شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که در همین دولت این امر را به نقطه مطلوبی برسانیم اظهار کرد: طبق قانون تأمین مسکن فرهنگیان، ۴۰ درصد مسکنی که ساخته می‌شود با اولویت فرهنگیان است؛ این قانون در کنار قانون جدید یک فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم مشکل تأمین زمین در ۱۸ استان را حل کنیم این در حالیست که مشکل مابقی استان‌های دیگر نیز حل خو اهد شد و به‌تدریج به این طرح ملحق خواهند شد.

بر اساس گزارش ایرنا، صحرایی افزود: مقدمات تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره‌گیری از قانون تأمین مسکن فرهنگیان و قانون جدید انجام شده است و در مابقی استان‌ها نیز به‌تدریج این مشکل برطرف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدوارم مابقی معلمان بویژه معلمان جوان که اصلاحا از نظر وزارت مسکن دارای شرایط لازمه بوده و اصطلاحاً فرم «ج» آنها سبز است نیز صاحب مسکن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =