• ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر: 50259
  • readingTime: ۲ دقیقه
تولید فولاد

آمار انجمن آهن و فولاد چین از رشد تولید روزانه فولاد در این کشور حکایت می‌کند و میزان تولید روزانه فولاد در این کشور از ۱۱ تا ۲۰ فوریه نسبت به ده روز گذشته ۱.۵ درصد معادل ۳۱ هزار تن در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولید روزانه فولاد در چین از اواسط ماه فوریه افزایش یافت. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) از ۱۱ تا ۲۰ فوریه نشان می‌دهد میزان تولید روزانه فولاد در این کشور ۱.۵ درصد معادل ۳۱ هزار تن در روز نسبت به ده روز گذشته افزایش یافت و به ۲.۱ میلیون تن در روز رسید. همچنین مقایسه آمار تولید روزانه فولاد در فوریه سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۳ از رشد ۴ درصدی حکایت می‌کند.

انجمن آهن و فولاد چین پیش‌تر با توجه به عملکرد کارخانه‌های فولادی این کشور از روند صعودی تولید فولاد خام نیز خبر داد که در نهایت تولید روزانه فولاد خام این کشور در ده روز میانی فوریه به طور متوسط ۲.۶۹ میلیون تن در روز برآورد شد و نسبت به ۱ تا ۱۰ فوریه ۱.۲ درصد افزایش یافت. طبق گفته فولادسازان چینی دلیل اصلی رشد تولید روزانه فولاد در این کشور فعالیت بیشتر مینی میل‌ها یا واحدهای کوچک فولادی است. در حقیقت این کارخانه‌ها فولاد جدید را بیشتر از ضایعات فولاد تولید می‌کند. به گفته فولادسازان چینی اکثر کوره‌های الکتریکی در تعطیلات سال نو چینی خاموش شدند و با اتمام تعطیلات نیز کارخانه‌های کوره بلند میزان تولید و فعالیت خود را ثابت نگه داشته‌اند. در مقابل تولید فولاد به واسطه مینی‌میل‌ها از اواسط فوریه بیشتر شد که نتیجه آن افزایش ۱.۵ درصدی تولید فولاد در این کشور است.

قیمت محصولات فولادی واقعی می‌شود

داده‌های انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد ذخایر نهایی فولاد در میان کارخانه‌های عضو از ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۱۷.۷ درصد معادل ۲.۸ میلیون تن افزایش یافته و به حدود ۱۹ میلیون تن رسید. البته شماری از فولادسازان علت افزایش ذخایر محصولات فولادی را کاهش تقاضا برای فولاد و نبود تناسب بین تولید و تقاضا عنوان می‌کنند. از طرفی قیمت محصولات فولادی چین در بازار داخلی طی روزهای اخیر نوسانات رو به بالایی را به ثبت رساند؛ به عنوان مثال در تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فوریه میلگرد قطر ۲۰ میلی‌متری با بهای هر تن ۴۰۳۳ یوان معادل ۵۶۰ دلار در تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصدی عرضه می‌شد که نسبت به دهه اول ماه فوریه ۲ یوان در تن افزایش یافت.

با این وجود فولادسازان چینی مدعی‌اند اکنون قیمت محصولات فولادی در این کشور واقعی نیست و در روزهای آتی همزمان با بهبود تقاضا و از سرگیری فعالیت‌ها در کشور، تقاضا برای محصولات فولادی از سوی مصرف‌کنندگان بالا خواهد رفت. به اعتقاد آن‌ها میزان تقاضا نقش تعیین‌کننده‌ای در نوسانات قیمت محصولات فولاد در این کشور دارد و به زودی باید شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی در چین بود.

افزایش تولید روزانه فولاد در چین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =