• ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 49954
  • readingTime: ۱ دقیقه
سید مسعود همایونفر

عضو کمیته داوری جایزه تعالی سازمانی گفت: نقاط چالش برانگیز ۴۳ سازمان در این جایزه تعالی سازمانی بررسی شد که «توسعه بازار» در صدر این چالش‌ها بود و شامل چالش‌های فروش و صادرات و سهم بازار و بازاریابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید مسعود همایونفر در نوزدهمین همایش تعالی سازمانی با بیان اینکه راه‌اندازی جایزه تعالی سازمانی اثرگذارترین برنامه در سطح توسعه شرکت‌ها بوده، اظهار کرد: البته حمایت مدیران ارشد کشور برای توسعه این برنامه حائز اهمیت است و رشد مشارکت‌کنندگان در این فرآیند، جنبه توسعه مدیریتی در کشور دارد.

وی افزود: تعالی سازمانی باعث می‌شود که سازمان‌ها در سقف شیشه‌ای دیده شوند و جهت‌دهی کنند که رویکردهای اتخاذ شده بر اساس معیارهای آن سازمان به سمت اهداف پیش خواهد رفت.

عضو کمیته داوری جایزه تعالی سازمانی با بیان اینکه انتخاب «نقاط تمرکز ارزیابی» باعث ارزش‌آفرینی گزارش بازخورد می‌شود، تصریح کرد: شناسایی نقاط چالش برانگیز سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط تیم‌های ارزیابی از سال ۹۴ به صورت پایلوت اجرایی شد که از تیم ارزیابان خواسته شد سه نقطه از چالش‌های سازمان‌ها را انتخاب و بر آن تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: نقاط چالش برانگیز ۴۳ سازمان مورد بررسی قرار گرفت که توسعه بازار در صدر این چالش‌ها بود و شامل چالش‌های فروش و صادرات و سهم بازار و بازاریابی می‌شود.

همایونفر مدیریت نقدینگی و مالی، مدیریت عملیات، توسعه پایدار و محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، فناوری و نوآوری، تأمین پایدار و زنجیره تأمین، انرژی و مدیریت منابع، توسعه محصول، مدیریت‌های دارایی فیزیکی، بهره‌وری و کیفیت، حاکمیت سازمانی و یکپارچگی سازمان‌ها، مدیریت ریسک و تاب‌آوری، مدیریت منابع انسانی را از دیگر نقاط پرچالش برشمرد و گفت: این موارد به ترتیب از بیشترین درصد تا کمترین درصد دسته بندی شده که سازمان‌ها با آن سروکار دارند.

وی معتقد است که سازمان‌های مشارکت کننده در این جایزه در کشور نیز پیشرو هستند که شهامت خود اظهاری را دارند و به لحاظ نظام مدیریتی در سطح بلوغ بالایی قرار دارند و قابلیت این را دارند که مورد ارزیابی قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =