• ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
  • کد خبر: 49922
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ آهن

تولید روزانه فولاد در چین در تاریخ ۹ تا ۱۶ فوریه افزایش قابل توجهی یافت. درمقابل تامین کنندگان مواد اولیه در ایام تعطیلات سال نو چینی فعالیت خود را متوقف کردند که این موضوع سبب کاهش ۱۳.۴ میلیون تنی ذخایر سنگ آهن وارداتی در این کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ظرفیت بهره‌برداری از کوره بلند برای تولید فولاد در تعطیلات سال نو چین افزایش یافت. بر این اساس میزان بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند (BF) در بین ۲۴۷ تولیدکننده فولاد چینی برای ششمین هفته متوالی در این کشور بالا رفت و از ۹ تا ۱۵ فوریه به ۸۳.۹۷ درصد رسید که این میزان از رشد ۰.۱۷ درصدی نسبت به هفته قبل حکایت می‌کند. همچنین تولید روزانه فولاد در میان این فولادسازان چینی ۴۸۰۰ تن در روز در این هفته افزایش یافت و به میانگین ۲.۲۵ میلیون تن در روز رسید. جزئیات روند تولیدی فولاد در چین طی هفته گذشته نشان می‌دهد یکی از کوره بلندهای فولادسازان برای مدتی غیرقابل استفاده بود که پس از اتمام کار تعمیر و نگهداری دوباره به جریان تولید برگشت و تأثیر محسوسی در افزایش تولید فولاد در این کشور گذاشت.

درمجموع فولادسازان چینی در ایام تعطیلات سال نو باوجود تعطیلی بازار و توقف تجارت داخلی فولاد، به پروسه تولید خود و بهره برداری از کوره بلند ادامه دادند. تداوم تولید فولاد و تعطیلی بازار سبب شد میانگین مصرف روزانه سنگ‌آهن وارداتی در میان فولادسازان برتر چینی برای ششمین هفته متوالی ۶۵۰۰ تن دیگر در روز در این هفته افزایش یابد و به ۲.۷۶ میلیون تن در روز طی روزهای ۹ تا ۱۶ فوریه برسد. این درحالی است که دو کوره بلند با ابعاد و ظرفیت کوچک‌تر (BF) از تاریخ تا ۱۶ فوریه برای تعمیر و نگهداری خاموش شدند. از این رو میانگین نرخ عملیاتی در میان ۲۴۷ کارخانه چینی با ۰.۳ درصد کاهش در هفته به ۷۶.۳۷ درصد رسید.

فولادسازان چینی چشم انتظار سنگ آهن

خرید سنگ‌آهن در هفته گذشته توسط اکثر فولادسازان داخلی این کشور متوقف شد زیرا تأمین‌کنندگان مواد اولیه در این بازار جهت گذراندن تعطیلات سال نو چینی در بازار حضور نداشتند و کارخانه‌های فولادی برای تولید محصولات فولادی ناچار به استفاده از ذخایر سنگ آهن خود شدند. درنتیجه ذخایر سنگ آهن ۲۴۷ کارخانه فولادسازی در این کشور به دلیل تداوم روند تولید در ایام تعطیلات کاهش قابل توجهی یافت، تا جایی که مطابق آمارها کل ذخایر سنگ آهن وارداتی آن‌ها با ۱۳.۴ میلیون تن معادل ۱۲.۳ درصد کاهش در هفته به ۹۵.۷ میلیون تن تا ۱۶ فوریه رسید. برآوردها نشان می‌دهد میزان ذخایر سنگ آهن وارداتی در این کارخانه‌ها با حجم مصرف فعلی تنها حدود ۳۴ روز جوابگو بوده که پنج روز نسبت به دوره قبل کم‌تر است. البته تأمین کنندگان مواد اولیه با اتمام تعطیلات سال نو چینی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و سنگ آهن مورد استفاده در کارخانه‌های فولادی این کشور تأمین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =