• ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر: 48964
  • readingTime: ۲ دقیقه
عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر می‌گوید: این روزها رفت‌وآمدی در بازار طلا صورت نمی‌گیرد و خریداری به چشم نمی‌خورد. اگر فردی هم وارد بازار شود، قصد خرید طلای آبشده و سکه را دارد و کسی زیر بار خرید طلا یا مصنوعات طلا نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روز گذشته قیمت طلا و سکه بر مدار صعودی دلار چرخید. روند صعودی یک هفته‌ای نرخ ارز در بازار غیر رسمی، بازار طلا را افزایشی کرد. از طرفی نوسانات رو به بالای انس طلا در اولین روز کاری هفته جاری به بازار طلا داخلی خط داد تا سکه تمام به مرز ۳۴ میلیون تومان و هر گرم طلا ۱۸ گرمی در یک قدمی کانال سه میلیون تومان متوقف شود. عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر در خصوص روند صعودی قیمت طلا و سکه در دومین هفته بهمن ماه به خبرنگار ایراسین می‌گوید: علت اصلی رشد قیمت طلا و سکه به مسائل اقتصادی و سیاسی کشور باز می‌گردد. همچنین انس طلا عاملی تأثیرگذار بر بازار داخلی ما به حساب می‌آید. در مقابل نوسانات قیمت طلا و سکه با میزان تقاضا در بازار داخلی ارتباط چندانی ندارد زیرا خریداری در بازار نیست که عامل گرانی تلقی شود.

مشاهدات میدانی از بازار طلا و سکه از رکود این بازار از ابتدای سال جاری حکایت می‌کند و اکنون در دو ماه پایانی سال، امید فعالان این صنف برای رونق بازار رنگ می‌بازد. فعالان بازار طلا معتقدند روند صعودی قیمت‌ها در بازار با کاهش توان خرید مردم همراه شده و برخلاف انتظار تقاضا در ماه‌های پایانی سال فروکش کرده است. محمدولی نیز با اشاره به رکود سنگین بازار طلا و سکه توضیح می‌دهد: متأسفانه وضعیت مالی و اقتصادی جامعه مساعد نیست؛ به دنبال این موضوع رفت‌وآمدی در بازار طلا صورت نمی‌گیرد و خریداری به چشم نمی‌خورد. اگر فردی هم وارد بازار شود، قصد خرید طلای آبشده و سکه را دارد و کسی زیر بار خرید طلا یا مصنوعات طلا نمی‌رود. از این‌رو ریشه روند صعودی قیمت طلا و سکه را باید در حوزه کلان اقتصادی پیدا کرد.

ریتم صعودی در بازار طلا

اعداد و ارقام مندرج در نمایشگر طلافروشی‌های شهر نشان می‌دهد روز گذشته تمام قطعات سکه و طلا آرایش صعودی گرفتند و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با رشد حدود ۴۷۰ هزار تومانی با نرخ ۱۲ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان معامله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش بیش از ۱۰۰ هزار تومانی دارد و به رقم دو میلیون و ۹۰۵ هزار تومان رسید. در نهمین روز بهمن ماه ۱۴۰۲ سکه تمام پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها بود تا با صعود بیش از یک میلیون تومانی با رقم ۳۳ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان در بازار طلا حاضر شود. روز گذشته قیمت نیم سکه ۴۵۰ هزار تومان بالا رفت و این قطعه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه نیز با افزایش بیش از ۴۰۰ هزار تومانی به حوالی ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید، سکه گرمی با رشد ۱۵۰ هزار تومانی کمترین مقدار افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و روی قیمت شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ایستاد. انس طلا نیز در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۰۲۶ دلار درحال معامله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =