• ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
  • کد خبر: 48546
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

قیمت طلا و سکه در طول دی‌ماه به خصوص از نیمه دوم این ماه صعودی شد و اکنون فاصله چندانی با سقف تاریخی خود ندارند، به خصوص در بازار طلای آبشده فاصله تا سقف تاریخی کمتر از ۴۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خوش‌بین‌ترین فعالان بازار طلا نیز انتظار نداشتند قیمت سکه و طلا در طول دی‌ماه با چنین رشدی مواجه شود. دی‌ماه در حالی آغاز شد که قیمت سکه کمتر از ۳۰ میلیون تومان بود، طلای آبشده نیز در بازه‌های کمتر از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نوسان می‌کرد ولی بازار طلا در دو هفته هیجانی سقف‌های قیمتی بسیاری را شکست. هفته گذشته در روز شنبه سکه امامی تا کانال ۳۳ میلیون تومان پیش‌روی کرد. روز یک‌شنبه قیمت هر سکه به ۳۴ میلیون تومان رسید ولی خبر ضرب سکه جدید توسط بانک مرکزی با ریزش قیمت سکه تا کانال ۳۱ میلیون تومان همراه شد. سکه امامی هفته را در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان به پایان رساند. با این حال احتمال دارد افت انس طلا منجر به کاهش قیمت‌ها در دو روز ابتدایی از هفته پیش‌رو شود.

دی ماه طلایی در بازار طلا

هیجان بالا در بازار طلا طی دو هفته گذشته دلیلی شد تا نمودارهای قیمتی شرایط متفاوتی داشته باشند. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد سکه امامی حتی به قیمت ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز معامله شد. در اتاق‌های معاملاتی و معالات فردایی سکه فراتر از ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفت ولی بالاترین عدد ثبت شده برای قیمت سکه امامی در بسیاری از نمودارها کمتر از ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. با این حساب سکه در ایستگاهی قرار گرفت که پیش از این نیز انتظار می‌رفت با افزایش عرضه مواجه شود. حالا با کاهش قیمت انس طلا، اگر دلار نیز نزولی شود شرایط برای کاهش بیشتر قیمت سکه فراهم است.

در بازار طلای آبشده نیز قیمت‌ها در این هفته تا نزدیک کانال ۲ میلیون تومان پیش‌روی کرد. در اتاق‌های معاملاتی طلای آبشده با قیمتی بالاتر از ۱۲ میلیون تومان نیز معامله شد ولی بالاترین قیمت برای طلای آبشده حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

دی ماه طلایی در بازار طلا

طلای آبشده تنها ۴۰۰ هزار تومان تا سقف تاریخی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فاصله دارد. اگرچه این سقف در اتاق‌های معاملاتی شکسته شده است ولی در بازار همچنان عرضه‌ها در نزدیکی سقف تاریخی زیاد است. آیا این هفته سقف تاریخی طلای آبشده شکسته می‌شود؟ فرشاد عباسی یکی از فعالان بازار در پاسخ به این سوال گفت: انس ریزشی شد و شرایط در بازار دلار نیز شفاف نیست، اگر دلار روز شنبه کاهشی نشود به نظر من این هفته طلای آبشده سقف جدیدی را به ثبت می‌رساند. روز پنج شنبه دلار در بازار غیر رسمی تا کانال ۵۴ هزار تومان افزایشی شد و در انتهای روز با افزایش عرضه‌ها به کانال ۵۳ هزار تومان برگشت. اگر روند نزولی قیمت دلار ادامه‌دار باشد باید منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته جاری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =