اب

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به صدور اخطارهای لازم به صنایع پرآبخواهی استان در راستای اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه، اعلام کرد: منابع آب کیفی تمام صنایع استان حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۴ از دسترس خارج می‌شود و باید از آب بازتخصیص استفاده کنند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایسنا، محمد مهدی جوادیان‌زاده روز گذشته در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، گفت: براساس بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اخطارهای لازم به صنایع پرآبخواه استان که به آب متعارف دسترسی دارند، داده شده است.

وی با بیان اینکه آب باز تخصیص مورد استفاده صنایع استان باید از دو محل انتقال آب دریا و آب پساب باشد، افزود: در صورت استفاده صنایع از آب باز تخصیص، آب کیفی صنایع از مدار خارج و در اختیار شرب و بهداشت استان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۴ همه صنایع استان یزد باید از آب باز تخصیص استفاده کنند و چاه‌ها و منابع آب کیفی آن‌ها از دسترس خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه سالیانه ۵۰ سانتیمتر سطح آب زیرزمینی در شهرستان بهاباد در حال افت است، گفت: به دلیل برداشت‌های بی رویه آب، افزایش جمعیت و توسعه بی رویه صنعت، آبخوان‌های استان یزد به شدت در حال افت و نابودی است.

جوادیان زاده با بیان اینکه این شهرستان در سال گذشته بیش از هفت میلیون مترمکعب کسری مخزن داشته است، ابراز کرد: مجموع کسری مخازن سال‌های گذشته در شهرستان بهاباد ۳۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد گفت: افت سالانه سفره‌های آب زیر زمینی باعث اتمام منابع آب در دشت‌های استان می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع بیش از ۳۶ میلیون متر مکعب آب از منابع آب شهرستان برداشت می‌شود، افزود: ۷۵ درصد از حجم آب از منابع زیر زمینی شهرستان در بخش کشاورزی، ۱۰.۵ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۱۴.۵ درصد در بخش صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه بیشترین مصرف آب شهرستان بهاباد در بخش کشاورزی است، گفت: ۲۷ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، ۵.۴ میلیون متر مکعب در بخش صنعت و خدمات و ۳.۹ میلیون متر مکعب در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود.

«محمد رضا صباغیان» نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز و ابرکوه نیز در ادامه این نشست گفت: با همکاری همه دستگاه‌های متولی مدیریت منابع آب در شهرستان بهاباد باید به گونه‌ای باشد که به کشاورزی لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: با همکاری خوب کشاورزان و مردم، هیچ چاه غیر مجازی در این شهرستان وجود ندارد.

در ابتدای این نشست هم «سید محمد محسن سعیدی» رئیس اداره آب شهرستان بهاباد گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =