دانش بنیان

مدیر تحقیقات مهام صنعت گفت: تولید کوره‌های چرخان برای احیای اکسیدهای آهن در شرکت مهام صنعت با حمایت فولادمبارکه محقق شد.

سهیل حسن‌زاده، مدیر تحقیقات مهام صنعت در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با ایراسین اظهار داشت: ما یک شرکت دانش بنیان هستیم که ۴ سال است در حوزه تولید کوره‌های چرخان برای احیای اکسیدهای آهن فعالیت می‌کنیم و حدود ۶ ماه است که با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه همکاری می‌کنیم.

وی افزود: در این روش از اکسیدهای آهن با عیار خیلی پایین استفاده می‌شود. اکنون کوره ۵ هزار تنی در سال را ساخته‌ایم که به عنوان پورتوتای از آن استفاده می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: بعد از سرمایه گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه، توانستیم نسبت به ساخت کوره دوم اقدام کنیم. ظرفیت این کوره ۱۰ هزار تن در سال است.

مدیر تحقیقات مهام صنعت در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در صدد گسترش و ساخت کوره ۱۰ هزار تنی هستیم. این طرح قبلا خارج از ایران اجرایی شده اما در کشور بومی سازی نشده است. خوشبختانه توانستیم در ایران برای اولین بار به صورت عملیاتی این کوره‌ها را به تولید برسانیم.

وی در پایان پیرامون افق پیش روی این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تصمیم داریم در آینده ظرفیت کوره‌ها را با اقدامات توسعه‌ای افزایش دهیم و این میزان را به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =