دستگاه شارژ وایر

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان گفت: ‌بومی‌سازی دستگاه شارژ وایر در شرکت آتیه‌فولاد معدن پارسیان صرفه‌جویی ارزی ۶۰۰ هزار دلاری  را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدعلی توحیدی، مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان اظهار کرد: بومی‌سازی دستگاه تولید کوردوایر را می‌توان یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان دانست، چرا که این دستگاه یکی از پرمصرف‌ترین دستگاه‌هایی است که در فرایند متالورژی ثانویه و در فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در فرایند تولید فولاد، نیاز به افزودن برخی مواد آلیاژی به ذوب وجود دارد که قبلاً به صورت کلی یا اصطلاحاً فله‌ای اضافه می‌شد؛ اما امروزه این مواد به صورت وایرهای مغزدار مورد استفاده قرار می‌گیرد که تولید این وایرها در مجموعه آتیه فولاد معدن پارسیان انجام می‌شود.

توحیدی با بیان این‌که برای شارژ کردن وایر در ذوب، نیاز به دستگاهی است که از کشورهایی نظیر آلمان، هند، فرانسه و چین وارد می‌شود، عنوان داشت: با عنایت به تولید وایرهای یاد شده در شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، تصمیم گرفتیم با تولید دستگاه شارژ وایر زنجیرۀ تولید خود را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان ادامه داد: باتوجه به تجربۀ ۲۵ سالۀ تیم فنی و مهندسی این شرکت با دستگاه‌های شارژ وایر، مطالعات موردنیاز برای بومی‌سازی این دستگاه از اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در اسفندماه همان سال نیز نخستین دستگاه ساخته شد.

وی ابراز داشت: دستگاه‌های خارجی، هریک دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص خود هستند که در بومی‌سازی این محصول تلاش شد تا با بررسی نمونه‌های خارجی، مشکلات و معایب آن‌ها برطرف شود و در نهایت، محصول مدنظر به‌گونه‌ای طراحی شد که بیش از ۹۰ درصد مشکلات موجود در دستگاه‌های خارجی شامل گیر کردن وایر، تعمیرات، دست‌رسی آسان به تجهیزات و ... مرتفع شده است.

توحیدی تصریح کرد: دستگاه شارژ وایر تولید شده توسط شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، به صورت کاملاً کاربرپسند طراحی و ساخته شده است و این مسئله، نیازمندی آن به آموزش نیروی انسانی را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان بیان داشت: نخستین دستگاه تولید شده توسط این شرکت، در اسفندماه سال ۱۴۰۰ در فولاد مبارکه نصب شد و از آن زمان با مشکل خاصی مواجه نبوده است و به خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

وی اذعان کرد: تاکنون ۳ دستگاه برای فولاد مبارکه، ۲ دستگاه برای فولاد هرمزگان و ۱ دستگاه برای شرکت تام ایران خودرو تولید شده است و بار هربار تولید جدید نیز، اصلاحاتی در دستگاه انجام شده است تا فرایند تولید آن بهبود یابد.

توحیدی خاطرنشان کرد: با عنایت به قیمت صد هزار دلاری این محصول در بازار، می‌توان گفت تاکنون از خروج ۶۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری شده است و این روند، با توسعۀ تولید ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =