• ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 47971
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار موبایل

گفت‌وگو با عمده‌فروشان بازار موبایل نشان می‌دهد نسل جدید موبایل‌های میان‌رده سامسونگ به خصوص گالکسی A۵۴ تقاضای بالایی در فصل پاییز داشتند. در کنار آن میان‌رده‌های شیائومی مانند نوت۱۲، می‌۱۱ و پوکو F۵ نیز پرفروش بودند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گفت‌وگو با عمده‌فروشان بازار موبایل نشان می‌دهد نسل جدید موبایل‌های میان‌رده سامسونگ به خصوص گالکسی A۵۴ تقاضای بالایی در فصل پاییز داشتند. در کنار آن میان‌رده‌های شیائومی مانند نوت۱۲، می‌۱۱ و پوکو F۵ نیز پرفروش بودند، در مقابل با توجه به رجیستر نشدن نسل ۱۵ آیفون تقاضا برای محصولات برند اپل کاهش پیدا کرد. یکی از عمده‌فروشان در مورد فروش پاییز بازار اصفهان به خبرنگار ایراسین گفت: پاییز امسال بیشترین تقاضا برای موبایل‌هایی با قیمت بین ۹ تا ۱۳ میلیون تومان بود و موبایل‌های گران‌تر از ۱۳ میلیون تومان تقاضای پایینی داشتند.

نسل چهارم کهکشان میان‌رده‌ها

میان‌رده‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ در بازار موبایل اصفهان فروش بالایی تجربه کردند. در میان آنها گالکسی A۵۴ از سایر رقبا پرفروش‌تر بود. این موبایل با طراحی زیبای خود موفق شد در بازارهای جهانی یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌های هوشمند سال باشد. A۵۴ بهار امسال با قیمت نزدیک به ۲۵ میلیون تومان وارد اصفهان شد و در فصل پاییز به قیمتی کمتر از ۱۳ میلیون تومان رسید. پس از آن میان‌رده‌های دیگری مانند A۳۴ و A۲۴ و در انتها A۱۴ از پرفروش‌ترین میان‌رده های سامسونگ بودند. در خانواده میان رده سامسونگ A۱۴ به دلیل قیمت اقتصادی و کمتر از ۵ میلیون تومان فروش بالایی تجربه کرد. البته سامسونگ آداپتور شارژ را از پک تمام این محصولات حذف کرد تا خریداران مجبور باشند علاوه بر قیمت موبایل نزدیک به ۱ میلیون تومان برای شارژر هزینه کنند.

اژدهای بی هیاهو

شیائومی به صورت ماهانه موبایل‌های میان‌رده جدیدی راهی بازار می‌کند ولی تنها تعداد خاصی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند. پاییز گذشته نوت۱۲، می‌۱۱ و پوکو F۵ پرتقاضا بودند. یکی از موبایل‌فروشان خیابان فردوسی در مورد فروش پاییز شیائومی در اصفهان گفت: بسیاری از مشتریان سامسونگ وقتی می‌دیدند این برند کره‌ای شارژر را از پک موبایل حذف کرده‌است، خیلی سریع به سراغ محصولات شیائومی می‌رفتند. میان‌رده‌های شیائومی با وجود بهره بردن از شارژرهای قدرتمند ولی شارژر را از پک موبایل حذف نکردند در نتیجه خریداران نسبت به برند سامسونگ نزدیک به ۱ میلیون تومان در این خرید صرفه‌جویی می‌کنند. شیائومی به تعبیر موبایل فروشان پاییز پرفروشی را سپری کرد ولی جذابیت نسل جدید میان‌رده‌های سامسونگ باعث شد تا فروش شیائومی نسبت به پاییز ۱۴۰۱ کمتر باشد.

آیفون ۱۳ تنها عضو خانواده اپل

رجیستر نشدن خانواده آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ در کشور با افزایش تقاضا برای نسل ۱۳ این موبایل همراه بود به خصوص اینکه اکنون تنها محصول اپل که هم تولید می‌شود و هم در کشور رجیستر می‌شود، آیفون ۱۳ است. آیفون ۱۳ در میان محصولات اپل مانند یک میان‌رده ارزان قیمت به حساب می‌آید. این میان‌رده ۳۵ میلیون تومانی نیز پاییز پرفروشی در اصفهان تجربه کرد ولی تقاضا برای آن نسبت به فصل‌های قبلی کاسته‌ شده‌ است.

برندهای کم فروش بازار موبایل اصفهان

آنر، هوآوی، ریلمی، وان‌پلاس، نوکیا و برندهای دیگری نیز در بازار موبایل اصفهان عرضه می‌شوند. ولی گفت‌وگو با موبایل‌فروشان نشان می‌دهد تقاضا برای این محصولات زیاد نیست. یکی از موبایل فروشان معروف خیابان فردوسی در این‌باره گفت: خریدار می‌داند نسخه دست دوم A۵۴ یا سایر میانرده‌های سامسونگ و شیائومی مانند پول نقد است و سریع به فروش می رسد ولی فروش دست‌دوم موبایل ریلمی هر چقدر با کیفیتباشد کار سختی است. جدای از این مسئله لوازم جانبی برای برندهایی به جز سامسونگ، شیائومی و اپل به ندرت در بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =