• ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
  • کد خبر: 47817
  • readingTime: ۱ دقیقه
چهار منهای ۹؛ باشگاه سپاهان به CAS خواهد رفت

در شرایطی که ۴ امتیاز سپاهان در شرایط عادلانه به این تیم بازگشت، ۹ امتیاز با اشتباهات داوری از این تیم گرفته شد.

به گزارش ایراسین، در پی اعلام رای کمیته استیناف که بخشی از رای غیرمنصفانه بدوی علیه سپاهان را نقض کرد، هرچند این باشگاه به ۴ امتیاز به‌حق خود رسید اما متاسفانه کمیته استیناف سپاهان را از در اختیار داشتن ۶ بازیکن خود برای قرارداد فصل بعد محروم کرد.

گرچه عجیب به نظر می‌رسد که یک باشگاه را قصاص قبل از جنایت کنند و برای قراردادهای فصل بعد، بازیکنان را در فصل جاری محروم نمایند، اما از این گذشته حتی مهلت طبیعی نیز برای اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن در اختیار باشگاه قرار نگرفت. به هر ترتیب، پس از کش و قوس‌ها و پیگیری‌های فراوان تیم مدیریتی باشگاه، مجوز بازی ۳ بازیکن این باشگاه با اصلاح قراردادشان دریافت شد اما مسئله اینجاست که این تنها مانع پیش پای سپاهان نبود.

داوری مسابقات سپاهان در سه دیدار پایانی نیم فصل، سرشار از اشتباهات فاحش بود. رفتار غلط داور مصاف با آلومینیوم در عدم برقراری آرامش در بازی، اشتباه داور رقابت با گل‌گهر در عدم تشخیص دو خطای محرز پنالتی برای سپاهان و خطای فاحش تیم داوری مسابقه با شمس آذر و اعلام آفساید برای گل سالم سپاهان و نیز عدم اعلام پنالتی واضح روی مغانلو، ۹ امتیاز را از طلایی‌پوشان گرفت.

شاید اشتباه از سپاهان است که معتقد به بازی جوانمردانه است اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال با انتخاب داورانی برای دیدارهای مهم سپاهان که از نظر فیزیکی مناسب قضاوت نیستند یا در تست های داوری رد شده‌اند، عملا موجب از دست رفتن این ۹ امتیاز شده‌ است. به عبارت دیگر، حتی اگر سپاهان توانست بر فشار سنگین روانی ناشی از رأی‌های لحظه آخری ارکان محترم قضایی فائق آید، باز هم به سد محکم اشتباهات داوری این سه مسابقه برخورد کرد و حق این تیم و هواداران فهیم آن ضایع شد.

در پایان باشگاه سپاهان پس از پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اعلام می‌دارد، با وجود اینکه تا امروز سعی داشت حق خود را از طریق مبادی قانونی داخل کشور پیگیری نماید تا به حفظ آبروی ملی کمک کند، اما پیگیری‌های لازم را جهت طرح پرونده خود در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام داده و تا احقاق تمامی حقوق سپاهان، این مسیر را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =