• ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 47720
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات

مدیر تعاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از واحدهای تعاونی استان به کشورهای همسایه صادر شده است

به گزارش خبرنگار ایراسین، روح‌الامین امیری درخصوص میزان صادرات واحدهای تعاونی استان اظهار کرد: این کالاها شامل سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، المان روشنایی یک و دو طرفه، پنیر حلب، فلفل دلمه‌ای رنگی، لوله و اتصالات پی‌وی‌سی، ماهی قزل آلا، دیوار پوش و سقف کاذب، فرش ماشینی-گلیم، زعفران، گلاب، خدمات گرشگری و توریستی بوده است و کشورهای عراق، افغانستان، امارات، قطر، عمان، کویت، چین، روسیه، تاجیکستان و گرجستان صادر شده است.

وی با تأکید بر این‌که تعاونی الگوی مناسبی برای هم افزایی فعالیت‌ها، ایده‌ها، ثروت و دانش است، گفت: نقش این بخش به‌عنوان یکی از انواع بنگاه‌های اقتصادی که می‌تواند در توسعه صادرات و کسب بازارهای هدف نقش داشته باشد، بسیار حائز اهمیت ارزیابی می‌شود.

امیری با بیان اینکه تعاونی‌ها با توجه به اقتصاد داخلی و خارجی نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: تعاونی‌ها طبق اصول و ارزش‌هایی که دارند می‌توانند در قالب بنگاه‌های خرد، متوسط و کلان در ردیف پایه‌های اصلی و اجرایی اقتصاد مقاومتی در خدمت توسعه و اشتغال قرار گیرند.

وی افزود: ضعف در حوزه‌های مقررات صادرات کالا، برگزاری نمایشگاه‌ها، بسته بندی مناسب کالا براساس نیاز کشور هدف، دسترسی به رایزن اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی، قدیمی بودن تکنولوژی در بخش تولید و اشتغال آفرینی تعاونی‌ها از جمله علت‌های پایین بودن نسبت صادرات بخش‌های تعاون به صادرات غیر نفتی است.

مدیر تعاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از واحدهای تعاونی استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =