میوه شب یلدا

علی مهرکش، نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: بازار میوه در آستانه شب یلدا از وضعیت مناسبی برخوردار است و محصولات به وفور در بازار عرضه می‌شود. مردم با مراجعه به فروشگاه‌های ارزانی می‌توانند میوه مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و با حاشیه سود معقول تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش‌های میدانی از میوه‌فروشی‌های شهر نشان می‌دهد این روزها انواع میوه‌ها در بازار به وفور عرضه می‌شود. ولی هرچه به آخرین شب پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت میوه‌های خوش‌ آب‌و رنگ یلدایی نیز بالاتر می‌رود.

علی مهرکش، نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان درباره وضعیت بازار میوه در آستانه شب یلدا به خبرنگار ایراسین گفت: بازار میوه در آستانه شب یلدا از وضعیت مناسبی برخوردار است، از لحاظ مقدار و عرضه هیچ گونه مشکلی در بازار وجود ندارد و محصولات به وفور عرضه می‌شود. شاید معضل عمده بازار میوه شب یلدا قیمت‌ها باشد زیرا بعضی از مردم توان خرید میوه با قیمت بالا را ندارند. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران نیز هفته گذشته از ذخیره پنج هزار تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه برای شب یلدا خبر داد که این محصولات از روز گذشته جهت تنظیم و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار توزیع شده‌اند.

اکنون هر کیلوگرم انار ساوه بین ۱۰ تا ۵۲ هزار تومان، انار شیراز ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، انار دماوند ۳۰ تا ۶۵ هزار تومان، هندوانه بر حسب کیفیت ۱۰ تا ۲۵هزار تومان، پرتقال تامسون ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی ۱۵ تا ۳۸ هزار تومان، لیمو شیرین ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۱۴ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۵ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۱۰ تا ۲۶ هزار تومان، خرمالو شمال ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۲ تا ۶۰ هزار تومان و انواع انگور بی‌دانه برحسب کیفیت بین ۱۵ تا ۷۵ هزار تومان قیمت دارد.

از فروشگاه‌های ارزانی خرید کنید

مشاهدات میدانی از میوه فروشی‌های شهر از عدم ثبات قیمت‌ها حکایت می‌کند؛ به‌طوری‌که یک نوع میوه در دو میوه‌فروشی همجوار هم با قیمت یکسانی به فروش نمی‌رسد. برخی از فروشندگان میوه خود را باکیفیت‌تر می‌دانند و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان دراین‌باره بیان داشت: مردم می‌توانند از مراکزی خرید کنند که میوه را با قیمت مناسب‌تر و با حاشیه سود معقول به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. اکنون در بازار میوه اصفهان فروشگاه‌های ارزانی زیادی از قبیل فروشگاه‌های ارزانی میوه در رهنان، فروشگاه‌های کوثر، بازار میوه بهار در خیابان امام خمینی و... فعالیت می‌کنند. مسئولان این فروشگاه‌ها به صورت مستقیم اقلام خود را از میدان میوه و تره‌بار تهیه می‌کند و مردم با مراجعه به امثال این فروشگاه‌ها می‌توانند میوه مورد نیاز برای شب یلدای خود را با قیمت پایین‌تر تهیه کنند.

مهرکش با اشاره به عرضه انواع میوه با درجه کیفی متفاوت درمیادین میوه و تره‌بار اصفهان، توضیح داد: افرادی که نسبت به قیمت بالای میوه در میوه فروشی‌های شهر گله‌مندند، می‌توانند از قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار اطلاع پیدا کنند. این افراد در صورتی‌که به میدان میوه و تره‌بار مراجعه کنند، انواع میوه با درجه کیفی متفاوت در بازه قیمت‌های مختلف را مشاهده خواهند کرد. در میادین میوه و تره‌بار اگر محصولی مانند انار قیمت بالایی دارد، مشابه آن با قیمت پایین‌تر نیز عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =