• ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 46848
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد سبز عمان

فولادساز عمانی از آغاز ساخت یک واحد فولادی مبتنی بر هیدروژن سبز با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری خبر داده است.

به گزارش ایراسین به نقل از چیلان، جیندال استیل اَند پاوِر، فولادساز هندی در سال ۲۰۲۰ میلادی دارایی‌های خود را در کشور عمان با قیمت حدود یک میلیارد دلار به وُلکان‌استیل فروخت و حالا وُلکان‌گرین‌استیل از آغاز ساخت یک کارخانه فولاد مبتنی بر هیدروژن سبز در منطقه ویژه اقتصادی الدقم عمان خبر داده است.

بر این پروژه بیش‌تر از ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و قرار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی به پایان برسد.

جیندال‌شدید و عمان ابعاد این پروژه را شگفت‌انگیز می‌دانند و آن را گامی در راستای تحقق چشم‌انداز انتشار صفر کربن در عمان در سال ۲۰۵۰ معرفی می‌کنند. به گفته آنها این دستاورد به پیشگامی عمان در تولید پایدار فولاد می‌انجامد.

این مجتمع دو خط تولیدی با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن محصولات فولادی در سال دارد و قرار است در هر یک از خطوط سالانه ۲.۵ میلیون تن فولاد تولید شود. آهن احیای مستقیم، یک کوره قوس الکتریک و یک کارخانه نوار داغ تجهیزات این مجتمع را تشکیل می‌دهد. در این واحد فولاد با ارزش افزوده‌ای تولید می‌شود که در ساخت اتومبیل و توربین‌های بادی به کار می‌آید، محصولات این واحد همچنین به اروپا و ژاپن صادر می‌شود.

همچنین در این پروژه از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌شود و در ادامه هیدروژن سبز جایگزین گاز می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی این واحد فولادی ۲۷ نوامبر ( ۶ آذر) با حضور علی مسعود السونیدی رئیس مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد، ناوین جیندال رئیس هیات مدیره گروه جیندال و دیگر مقامات ارشد کشور عمان برگزار شد.

وِنتاکِش جیندال نائب رئیس هیات مدیره وُلکان‌گرین‌استیل نیز درباره این پروژه گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای این پروژه به کاهش انتشار ۱۲ میلیون تنی کربن در سال بینجامد. همچنین در این پروژه از اتکای صد در صدی به گاز طبیعی به استفاده ۱۰۰ درصدی از مصرف هیدروژن روی خواهیم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =