فولادسازی و ریخته گری

انجمن جهانی فولاد عنوان کرد: تولید جهانی فولاد خام طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید. تولید ایران طی این مدت ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

به گزارش ایراسین، انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود از تولید یک میلیارد و۵۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد در جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۳میلادی خبر داد که حاکی از رشد ۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

این در حالی است که میزان تولید فولاد خام ایران طی مدت یاد شده، با افت ۰.۱ درصدی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

افزایش۰.۶ درصدی تولید جهانی طی اکتبر۲۰۲۳

۷۱ فولادساز بزرگ جهان طی اکتبر ۲۰۲۳ میلادی ۱۵۰ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین طی مدت یاد شده، ایران توانست ۳میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کند و با این میزان تولید همچنان در جایگاه دهم تولید جهانی فولاد بایستد.

از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی، چین با تولید۸۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان پیشتاز تولید این محصول در جهان است. پس از آن، هند با تولید ۱۱۶ میلیون و۳۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن،ایالات متحده آمریکا با تولید ۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و روسیه با تولید۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام در جایگاه های دوم تا پنجم ایستادند.

طی ۱۰ماهه نخست سال جاری میلادی، کره جنوبی با تولید۵۵ میلیون و ۹۰۰هزار تن فولاد خام ، آلمان با تولید۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برزیل با تولید۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب رتبه های ششم تا دهم تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =