• ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
  • کد خبر: 46274
  • readingTime: ۱ دقیقه
فلزات کمیاب

آمریکا همچنان به شدت به تولید مواد معدنی حیاتی چین وابسته است، چه به صورت مستقیم در خرید از چین و چه غیرمستقیم به دلیل غلبه چین بر زنجیره‌های تامین جهانی.

به گزارش ایراسین به نقل از ایفنا، چین به طور بالقوه می‌تواند عرضه جهانی عناصر خاکی کمیاب را با قطع ۴۰ تا ۵۰ درصد عرضه خود مختل کند و بر تامین کنندگان قطعات پیشرفته مورد استفاده در سیستم‌های دفاعی ایالات متحده امریکا تأثیر بگذارد. چین منبع اصلی تامین عناصر خاکی کمیاب به همراه ده ماده معدنی حیاتی دیگر در امریکا است.

آگوست سال جاری چین کنترل صادرات گالیوم و ژرمانیوم و همچنین ده‌ها محصول مرتبط با این فلزات را اعمال کرد. ماه گذشته نیز اعلام کرد که در تلاشی دیگر برای کنترل عرضه مواد معدنی حیاتی به مجوزهای صادراتی برای برخی از محصولات گرافیت نیاز دارد.

در صورتی که چین به طور کامل عرضه گالیوم و ژرمانیوم را قطع کند، برآوردها در مورد مدت زمان ماندگاری ذخایر بازارهای جهانی متفاوت است برخی معتقدند موجودی بازارهای جهانی ممکن است پس از چند ماه تمام شود.

رقابت استراتژیک با چین مسیر قرن آینده تاریخ آمریکا را تعیین خواهد کرد. با این حال، دولت بایدن اغلب این فرصت تاریخی را با ضعف و ساده لوحی روبرو کرده و بارها و بارها رقابت را قربانی سیاست اقلیم سبز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =