پالیزدار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در آئین افتتاح مرکز نوآوری فولادمبارکه دانشگاه اصفهان گفت: ما در دانشگاه اصفهان شتاب‌دهنده هایتک مستقر داریم، مرحله بعدی فعالیت ما این است که از شرکت‌های نوپای دانشگاه استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری روند رشد و توسعه آنها را تسریع بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، در آئین افتتاح مرکز نوآوری فولادمبارکه دانشگاه اصفهان با بیان اینکه گروه فولاد مبارکه در تعامل با دانشگاه‌ها یکی از بهترین و پیشروترین صنایع است، اظهار کرد: مسائل R&D در این گروه صنعتی چندین سال است که مورد توجه قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ طرح اتمام یافته با دانشگاه‌های کشور داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کنونی کشور دوران کارآموزی و فن آموزی را در فولاد مبارکه طی کرده‌اند، اضافه کرد: تاکنون سعی کرده‌ایم بخشی از اکوسیستم نوآوری کشور که دانشگاه‌ها هستند را حمایت و با آنها تعامل داشته باشیم که به نتیجه خوبی رسیدیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تامین زیرساخت‌های پایداری را مسئله دیگر ارتباط با دانشگاه دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای استفاده از تکنولوژی‌های روز بهره ببریم چرا که تکنولوژی هر روز در حال تغییر است و ما برای پایداری باید با این تغییر، تغییر کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه طی سال‌های اخیر قدم‌های اجرایی جدی‌تری را برداشته‌ایم، ما در حال حاضر از ابزارهای گذشته استفاده می‌کنیم و در آینده نیز از فناوری‌های جدید بهره خواهیم برد.

پالیزدار با اشاره به آسیب‌شناسی نارضایتی صنایع و دانشگاه‌ها از ارتباط بین این دو نهاد افزود: دلیل اصلی عدم رضایت هر دوطرف هم‌جهتی و هم‌گرایی است؛ وقتی اهداف و برنامه‌های هر دو طرف هم‌گرا و هم‌جهت باشد می‌توان از منابع در جهت رسیدن به اهداف قابل لمس و مشترک استفاده کرد.

وی با بیان اینکه چنانچه در خصوص کلان روندها و آینده با مجموعه‌های دانشگاهی صحبت کنیم بخش قابل توجهی از نارضایتی‌ها و ارتباطات مستمر حل خواهد شد، گفت: دانشگاه‌ها باید فضا داشته باشند تا تحت فشار استرس صنعتی قرار نگیرند و از طرفی برای خودمان ارزش افزوده تعریف کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه ‌ما ۲ کلیدواژه تحقیق و توسعه را به سبد ارتباطات اضافه کردیم، گفت: کارکرد مراکز نوآوری نیز همین است، سعی داریم هم گرایی و نقطه تمرکز ایجاد کنیم و از این رو فرایند گرنت‌های ناظر به آینده را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم بار اضافی به اساتید وارد کنیم، بلکه می‌خواهیم برای آینده ما فکر کنند که چطور می‌توانیم فرایند علمی را دنبال کنیم.

پالیزدار با بیان اینکه ما در دانشگاه اصفهان شتاب‌دهنده هایتک مستقر داریم، افزود: مرحله بعدی فعالیت ما این است که از شرکت‌های نوپای دانشگاه استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری روند رشد و توسعه آنها را تسریع بخشیم.

وی با بیان اینکه ما در مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان ۸۰ پایان‌نامه پذیرفته شده و ۱۴۰ پایان‌نامه ثبت‌شده داریم، گفت: رویکرد ما تعامل حداکثری با اعضای هیئت علمی است و همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =