نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا طی هفته‌های اخیر نوسانات روبه بالایی داشت که این نوسانات سبب می‌شد تصمیم‌گیری در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا تغییر کند. اکنون قیمت‌ها در بازار داخلی به تعادل رسیده است که برخلاف انتظار باوجود تثبیت قیمت‌ها رکود سنگینی در بازار طلا حاکم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه طی یکی دو هفته اخیر با سوخت اخبار سیاسی در رابطه با موج جدید تنش‌ها در خاورمیانه در مسیر صعود قرار گرفت تا طلا و تمام قطعات سکه افزایش قیمت چشمگیری تجربه کنند و سکه تمام به کانال ۳۰ میلیون تومان بازگردد. اگرچه بازار طلا به لیدری انس، دلار و اخبار سیاسی در مسیر صعود قرار گرفت ولی با گذر زمان هیجانات بازار تخلیه شده و از روزهای پرفراز و نشیب خود فاصله گرفته است تاجایی‌که قیمت‌ها در این بازار هفته جاری را کاهشی شروع کردند. در همین راستا نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه در شرایط فعلی از هرگونه التهابی به دور مانده، به خبرنگار ایراسین می‌گوید: انس جهانی طی روزهای اخیر بین ۱۷ تا ۱۸ دلار کاهش یافته است و قیمت طلا و سکه نیز روند نزولی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رفت با ریزش قیمت‌ها، تقاضا در بازار طلا تشدید شود ولی متاسفانه تقاضا کاهش یافته و رکود سنگینی بر صنعت طلا حاکم است.

شرایط بحرانی در صنعت طلا

اعداد و ارقام مندرج در نمایشگر طلافروشی‌ها نشان می‌دهد تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه افزایش جزئی را تجربه کرد و بهای هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۱۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام نیز در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تا ۲۹ میلیون تومان در رفت ‌وآمد بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش محدودی با رقم دو میلیون و ۴۱۲ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه با بهای حدود ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با قیمتی حوالی ۱۰ میلیون تومان در بازار به فروش ‌می‌رسند. گفت‌وگو با فعالان بازار طلا از قفل شدن معاملات در بازار به سبب افت تقاضا حکایت می‌کند؛ به اعتقاد آن‌ها معاملات در بازار طلا به ویژه مصنوعات طلا به حداقل رسیده است که این نزولی شدن تقاضا به بازدهی منفی و ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه درمقایسه با سایر بازارها دامن می‌زند. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر کاهش تقاضا در این بازار، توضیح می‌دهد: قیمت طلا طی هفته‌های اخیر نوسانات روبه بالایی داشت که این نوسانات سبب می‌شد تصمیم‌گیری در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا تغییر کند. ولی اکنون قیمت‌ها در بازار داخلی به تعادل رسیده است. مردم باتوجه به تثبیت قیمت‌ها منتظر نوسان افزایشی یا کاهش خاصی نباشند و با خیالی آسوده مبادلات خود را انجام دهند.

بذرافشان درانتها خاطر نشان می‌کند: متاسفانه تقاضا در بازار طلا پایین است و صنعت طلا شرایط بسیار بحرانی دارد که امیدواریم طی روزهای آینده وضعیت مناسبی مهیا شود و رونق به این صنعت بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =