• ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 45670
  • readingTime: ۲ دقیقه
عکس تیمی پرسپولیس

هشتاد و دومین ال‌کلاسیکو فوتبال ایران در حالی برگزار خواهد شد که ۶ بازیکن فعلی پرسپولیس سابقه حضور در سپاهان را در کارنامه دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تقابل سپاهان و پرسپولیس که به «ال‌کلاسیکو ایران» معروف است، برای هشتاد و دومین بار عصر امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار خواهد شد.

ال‌کلاسیکو ایران همیشه حواشی و جذابیت‌های خاص خود را داشته است و یکی از مورد توجه‌ترین موارد برای هواداران حضور بازیکن تیم خودی در اردوگاه رقیب است؛ اتفاقی که در این سال‌ها بسیار تکرار شده و بعضا نیز جنجالی بوده است.

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی مهمان سپاهان در اصفهان خواهند بود که ۶ بازیکن فعلی این تیم سابقه حضور در سپاهان و بازی در ورزشگاه نقش‌جهان به عنوان ورزشگاه خانگی خود را دارند.

گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیسی‌ها قبل از حضور در این تیم، طولانی‌ترین دوران بازی خود در ایران را با پیراهن سپاهان سپری کرده است و ۳ فصل در جمع طلایی‌پوشان حضور داشت.

دانیال اسماعیلی‌فر دیگر مدافع قرمزپوشان، ۲ فصل در سپاهان حضور داشت و با درخشش در این تیم یکی از مهره‌های ارزشمند نقل و انتقالات به شمار می‌رفت اما پس از قرار گرفتن در ارنج تیمی یحیی گل‌محمدی هنوز موفق به تکرار درخشش خود با پیراهن سرخ‌ها نشده است.

مسعود ریگی، هافبک دفاعی مورد علاقه محرم نویدکیا که از استقلال به سپاهان پیوست، ۲ فصل در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی حاضر بود اما در پایان فصل دوم و پس از این که متوجه شد، ژوزه مورایس علاقه چندانی به بازی وی ندارد اصفهان را به مقصد تهران و حضور در اردوگاه رقیب استقلال ترک کرد.

سروش رفیعی، تنها بازیکن این لیست است که پیش از حضور در سپاهان نیز پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده است، وی که در لیست خروج گابریل کالدرون قرار گرفته بود، مجبور به ترک تیم تهرانی به مقصد فولاد خوزستان و سپس شهرخودرو شد اما دوران درخشانی را در اهواز و مشهد سپری‌ نکرد، پذیرش پیشنهاد سپاهان سروش را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و او با عملکرد خوبش به روزهای اوج خود بازگشت تا یک بار دیگر مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته و پیراهن این تیم را بر تن کند.

نوبتی هم باشد، نوبت میلاد سرلک یکی از محصولات آکادمی سپاهان است که پس از ۵ فصل حضور در تیم بزرگسالان سپاهان، ابتدا به نساجی مازندران و بعد به شهرخودرو رفت تا سرانجام با پیشنهاد سرمربی سابق خود، گل‌محمدی مواجه شده و راهی اردوگاه سرخ شود.

آخرین بازیکن فعلی پرسپولیس که سابقه حضور در سپاهان را دارد، در این سفر سرخ‌پوشان را همراهی نخواهد کرد چرا که با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شده و فصل برای او به پایان رسیده است، یاسین سلمانی یکی دیگر از محصولات آکادمی سپاهان و کشف محرم نویدکیا است که ۴ فصل در تیم بزرگسالان سپاهان حضور داشت و بعد از اعتماد نویدکیا بازی‌های درخشانی در سنین کم به نمایش گذاشت و همه را به تولد یک فوق‌ستاره امیدوار کرد اما افت فنی او و مواجهه با این مصدومیت سنگین، تردیدهای زیادی در خصوص آینده این بازیکن مطرح کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =