کنفرانس استیل پرایس

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس گفت: ایران با داشتن رتبه دهم تولید فولاد در دنیا، ۱.۵ درصد (۳۰ میلیون تن) از فولاد خام جهان را تولید می‌کند. ۱۲ درصد از تولید فولاد دنیا به تولید فولاد آلیاژی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ محمد کمال‌زاده، مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس با موضوع «فولاد و مواد اولیه با نگاهی بر فولادهای پیشرفته با ارزش‌افزوده بالا» اظهار داشت: صنعت فولاد در جهان ۶ میلیون اشتغالزایی مستقیم و ۹۰ میلیون اشتغالزایی غیرمستقیم دارد.

وی افزود: ایران با داشتن رتبه دهم تولید فولاد در دنیا، ۱.۵ درصد (۳۰ میلیون تن) از فولاد خام جهان را تولید می‌کند. چین جایگاه اول و هند رتبه دوم تولید فولاد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. ایران در حدود ۷۰ درصد سرانه تولید خود را مصرف می‌کند.

کمال زاده تصریح کرد: ۱۲ درصد از تولید فولاد دنیا به تولید فولاد آلیاژی اختصاص دارد. هر چه توسعه‌یافتگی در کشور بیشتر باشد، مصرف فولاد آلیاژی در آن کشور عدد بیشتری را به خودش اختصاص می‌دهد. سرانه مصرف فولاد آلیاژی کشور ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر است.

محمد آقاجانلو، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در این رویداد گفت: تولید جهانی فولاد با طی کردن روند کاهشی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به ۱۸.۸۵ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از فولاد دنیا در قاره آسیا تولید می‌شود. ۳ تا ۴ درصد تولید دنیا به تولید فولاد زنگ نزن اختصاص دارد.

آقاجانلو در پایان تصریح کرد: بازار مصرف، ‌ ظرفیت مازاد، محدودیت‌های تامین مواد اولیه و زیرساخت، چالش کربن از جمله چالش‌های صنعت فولاد است که منجر به افزایش هزینه‌ تمام شده تولید می‌شود؛ در نتیجه نیاز است هم تراز با تولید کمی، مقادیر تولیدات کیفی نیز مورد توجه واقع شو

د.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =