• ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر: 44165
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

با آغاز تنش‌ها در منطقه، بازار طلا یکی از صعودی‌ترین هفته‌ها در طول ماه‌های گذشته را تجربه کرد. معامله‌گران روزانه در نیمه اول هفته از معاملات خرید سود خوبی بردند ولی ریزش قیمت از اواسط هفته‌ گذشته بازی را تغییر داد و قیمت طلا از سقف‌های قیمتی اندکی فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با آغاز تنش‌ها در منطقه بازار طلا یکی از صعودی‌ترین هفته‌ها در طول ماه‌های گذشته را تجربه کرد. شنبه گذشته روز آرامی در بازار طلا بود ولی روز یک‌شنبه قیمت طلا به شدت صعودی شد تا سکه به کانال ۳۰ میلیون تومان صعود کند و طلای آبشده به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگردد. سپس این شرایط در روز دوشنبه‌ نیز با همراهی بازارهای جهانی ادامه داشت ولی از روز سه‌شنبه به بعد تقاضا نزولی شد، اگرچه قیمت‌ها به اعداد اول هفته‌ بازنگشتند.

معامله‌گران روزانه در نیمه اول هفته از معاملات خرید سود خوبی بودند ولی ریزش قیمت از اواسط هفته‌ بازی را تغییر داد. گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد تعداد زیادی از آنها همچنان به افزایش قیمت‌ها امیدوارند.

طلای آبشده

هفت روز قبل طلای آبشده در تلاش برای حفظ کف قیمتی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، زیرا در صورت از دست رفتن این کف احتمالا طلای آبشده کانال ۹ میلیون تومان را از دست می‌داد. روز شنبه حجم معاملات ضعیف بود و فعالان بازار منتظر شکست این کف در ادامه‌ هفته بودند ولی روز یکشنبه و دوشنبه آبشده از کف تا سقف قیمتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌روی کرد. اگرچه طلای آبشده موفق به شکست این سقف نشد.

رفت و برگشت قیمتی در بازار طلا

آیا روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلای آبشده ادامه دارد؟ پاسخ تعداد زیادی از فعالان بازار به این سوال مثبت است. افزایش قیمت انس طلا، تنش‌های منطقه‌ای و اخبار سیاسی پیش‌رو تقاضا در بازار آبشده را گرم نگه‌می‌دارد.

سکه طرح جدید

سکه طرح جدید نیز مانند آبشده خطر از دست دادن کف قیمتی مهمی را حس می‌کرد ولی افزایش تقاضا دلیلی شد تا قیمت سکه به سقف مهم‌تری افزایش پیدا کند. سکه ۲۷ میلیون تومانی در روز شنبه، دو روز بعد به مرز ۳۲ میلیون تومان رسید و گزارش‌های میدانی از معامله سکه در این محدوده قیمتی خبر می‌دهد. با این حال عطش تقاضا برای سکه خیلی زود فروکش کرد تا قیمت به محدوده کمتر از ۳۰ میلیون تومان بازگردد.

رفت و برگشت قیمتی در بازار طلا

چه آینده‌ای در انتظار قیمت سکه خواهد بود؟ یکی از بازاریان در پاسخ به این سوال گفت: کف ۲۷ میلیون تومان شکسته نشد ولی سقف ۲۹ میلیون تومان سست بود و به راحتی شکسته شد احتمالا ادامه روند صعودی در انتظار بازار سکه است.

طلای ۱۸ عیار

هر گرم طلای ۱۸ عیار از کف قیمتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سقف قیمتی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در فاصله دو روز سپری کرد. با این رشد قیمتی طلای ۱۸ عیار هفته کم نظیری را پشت سر گذاشت.

رفت و برگشت قیمتی در بازار طلا

افزایش تقاضا در بازار طلای ۱۸ عیار به خصوص پس از محرم و صفر مشهود است. اگرچه سطح فعلی تقاضا قدرت ایجاد نوسان سنگینی در بازار ندارد ولی اگر آبشده در واکنش به اخبار پیش‌رو صعودی شود، طلای ۱۸ عیار نیز هدف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در پیش خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =