رئیسی در فولاد مبارکه

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه اقدامات فولاد مبارکه در حوزه تامین آب بسیار حائز اهمیت است؛ گفت: احداث نیروگاه به صورت مستقل برای صنعت با هدف گذاری ۹۱۴ مگاوات تولید برق که امروز ۳۰۰ مگاوات آن بهره‌برداری شد گام بسیار مهمی است تا به هر دلیل که نتوانستیم برق را به صنعت برسانیم خط تولید این شرکت با مشکل مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان ظهر جمعه در آئین راه اندازی فاز اول نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی فولاد مبارکه اظهار داشت: تولید برای کشور ضرورت‌های جدی است، ماموفقیت‌هایی داشتیم که باید به خاطر آن شاکر خداوند باشیم.

وی با اشاره به اینکه رشد کمی و کیفی در فولاد می‌تواند رشد تولید را به همراه داشته باشد، تاکید کرد: امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد که شرط اساسی آن استقلال رونق و رشد تولید است؛ به ویژه این امر در صنایع مادر از جمله فولاد که زیر ساخت رشد تولید هستند بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: رشد کمی و کیفی و تنوع تولید در فولاد می‌تواند رشد بسیاری از صنایع پایین دست این حوزه را موجب شود و در پی آن رشد صنایع کشور می‌توانند زنجیره ارزش افزوده در کشور را کامل کنند؛ همچنین می‌توانند در کامل کردن زنجیره اشتغال موثر باشند و برای صنعت و اقتصاد کشور ارزش افزوده به ارمغان آورند و برنامه‌ریزی که در صنعت فولاد برای کامل کردن زنجیره به عمل آمده است بسیار برنامه‌ریزی درستی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید جلوی خام فروشی گرفته شود تا صنایع پایین دستی بیش از پیش فعال شوند؛ چنین اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: جداسازی برق، آب و گاز صنایع از بخش خانگی بسیار مهم است و ما در این زمینه ورود کرده‌ایم و صنعت فولاد موفق بوده است.

وی با بیان اینکه فولاد سبز باید در دستور کار قرار گیرد و برای توسعه آن برنامه داشته باشیم، گفت: خودتامینی و خودکفایی که بتواند فولاد ما را در سطح منطقه و جهان در رتبه عالی قرار دهد بسیار مهم است چرا که این امر برای ما تولید قدرت می‌کند.

رئیس جمهور گفت: کار بزرگی که امروز در فولاد مبارکه رقم خورد کار بسیار مهمی است؛ احداث نیروگاه به صورت مستقل برای صنعت با هدف گذاری ۹۱۴ مگاوات تولید برق که امروز ۳۰۰ مگاوات آن بهره‌برداری شد گام بسیار مهمی است که ما برق خانگی را از برق صنعتی جدا کنیم تا به هر دلیل که نتوانستیم برق را به صنعت برسانیم خط تولید این شرکت با مشکل مواجه نشود. همچنین اقدامات فولاد مبارکه در حوزه تامین آب نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولید فولاد سبز یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم برای کشور ما است که فولاد مبارکه در این مسیر گام برداشته است. فولاد سبز برای کشور ما برخلاف بسیاری از کشورها امکان‌پذیر است و هر اقدامی که در راستای فولاد سبز برداشته شود می‌تواند کشور ما را نسبت به سایر تولیدکنندگان این حوزه متمایز کند.

رشد تولید، تولید قدرت می‌کند

آیت الله رئیسی گفت: رشد تولید، تولید قدرت می‌کند، کشور ما را در اقتصاد توانمند می‌کند و در برابر تکانه‌ها ضرری به ما وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند می‌تواند تولید را دچار توقف و عقب‌گرد کند، ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که کشور رشد اقتصادی نداشته باشد و این در حالی است که رشد اقتصادی ما در بهار امسال به ۶.۷ درصد رسیده و این دشمن را گیج می‌کند، مگر می‌شود کشوری در حال تحریم و تهدید این میزان رشد داشته باشد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه دلیل باور نداشتن دشمن به ایران به دلیل عدم شناخت آنها از مردم ایران است، ابراز داشت: اگر دشمن می‌دانست مردم اصفهان در هر کوی و برزن برای کشور مایه می‌گذارند باور داشت که نمی‌تواند ایران را تهدید کند.

وی با اشاره به اینکه ایران مقتدر امروز سرمایه خون مطهر شهیدان بزرگ است، افزود: ما مردمی داریم که در هر کوی و برزن برای اجرای امر ولی و امام مسلمین و برای ایجاد آرامش در دل مردم تلاش می‌کنند و استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرده و سرافرازانه سر خود را بلند می‌کنند.

وی در خصوص مشکلات صندوق فولاد نیز گفت: ما پرداخت عادلانه را در دولت در دستور کار داریم تا هر کسی به حق خود برسد، شاهدیم که تفاوت‌های پرداختی بین چند مجموعه در یک استان وجود دارد، تفاوت بین استان و مجموعه صنعت وجود دارد که باید برطرف شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه کارگران و کارکنان فولاد مبارکه در موفقیت‌ها نقش دارند، در سرما و گرما سختی‌های زیادی تحمل می‌کنند و محصول کار شما برای کشور اقتدار و افتخار می آفریند و انشالله خداوند متعال به شما و خانواده‌های شما عنایت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =