معروفخانی

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با توجه به محدودیت‌های برق در نیمه نخست سال و محدودیت‌های گاز در زمستان، نیازمند اخذ تصمیم‌های هوشمندانه، بهنگام و متناسب با نیاز شرکت هستیم؛ ضمن اینکه باید به سمت تولید گریدهای خاص که ارزش‌افزوده بالاتری دارند، حرکت کنیم.

به گزارش ایراسین، جلسه کمیته مدیریت فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت به‌منظور بررسی عملکرد شرکت در نیمه نخست سال جاری و استراتژی‌های کلان در شش‌ماهه دوم سال برگزار شد.

در این جلسه، عطاالله معروفخانی، با اشاره به عملکرد قابل‌قبول فولاد هرمزگان طی شش‌ماهه نخست در حوزه تولید، بیان کرد: سال ۱۴۰۲ به‌دلیل مشکلات عدیده در تأمین انرژی، سال دشواری در حوزه تولید است. ازاین‌رو باید به‌گونه‌ای برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم که علی‌رغم همه مشکلات و موانع بتوانیم اهداف سازمان را با همدلی و همکاری مثال‌زدنی که همواره از مدیریت و کارکنان سراغ داشته و داریم محقق کنیم.

وی تأکید کرد: با افزایش رقبای داخلی و خارجی باید برای حفظ رقابت‌پذیری، به دنبال تولید محصولات خاص و دارای ارزش‌افزوده باشیم. این موضوع علاوه‌بر رشد تقاضا برای محصولات فولاد هرمزگان به رشد سودآوری و ارزش‌افزوده بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تولید گریدهای مختلف را نیاز شرکت دانست و تأکید کرد: فولاد هرمزگان توانایی تولید انواع گرید تختال‌های خاص را دارد و باید با تولید این محصولات، بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی از افزایش تولید فولادهای خاص در فولاد هرمزگان با اجرای پروژه لنس سایدوال طی روزهای آتی و افزایش ظرفیت توانایی تولید فولاد هرمزگان برای گریدهای خاص خبر داد و گفت: حوزه بهره‌برداری باید بیش از سایر واحدها به تولید گریدهای خاص توجه کند. ضمن اینکه نمی‌توانیم به رشد کمّی محصول بی‌توجه باشیم و باید برای ثبت رکوردهای بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان و با اشاره به رشد تولید با وجود محدودیت‌های انرژی، افزود: در تولید تختال رشد ۷.۵ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۲۹ درصدی ثبت کردیم؛ اما ادامه این رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در همه حوزه‌ها به‌ویژه خرید و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان رصد دائمی بازار در حوزه تأمین مواد اولیه را یکی از راهکارهای کاهش بهای تمام‌شده و افزایش سودآوری دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت تأمین مواد اولیه فولاد هرمزگان مطلوب است؛ اما با توجه به برخی مشکلات زیرساختی و نوسانات بازار، اقداماتی همچون پیش‌خرید مواد اولیه و پیش‌بینی نوسانات قیمت مواد اولیه می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

صادرات فولاد هرمزگان کاهش نداشته است

وی با بیان اینکه برخلاف رکود حاکم بر بازارهای داخلی و صادراتی، فولاد هرمزگان در هر دو بخش با رشد مناسب مواجه بوده است، عنوان کرد: در شرایطی که در بازار داخلی کمبود برق به زنجیره صنعت فولاد خسارت زده و شاهد کاهش تقاضا هستیم، خوشبختانه با عملکرد خوب همه عوامل شرکت در بخش فروش عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم و با رشد حجم فروش مواجه بوده‌ایم. در بازار صادراتی نیز دامپینگ روسیه و چین و به‌تبع آن کاهش قیمت اتفاق افتاده که خوشبختانه صادرات فولاد هرمزگان کاهش نداشته و این نشان می‌دهد توانستیم علاوه بر حفظ بازارهای موجود، بازارهای جدیدی بیابیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش پایانی سخنان اظهار امیدواری کرد با درایت و اخذ تصمیم‌های هوشمندانه از سوی همه معاونان و مدیران و با همکاری تک‌تک افراد سازمان، برخلاف شرایط سختی که صنعت کشور را تحت تأثیر قرار داده است، در انتهای سال شاهد تحقق اهداف و عملکرد قابل‌دفاع شرکت باشیم و همچنان شاگرداولی خود را در گروه فولاد مبارکه حفظ کنیم.

گفتنی است در جریان برگزاری جلسه کمیته مدیریت، هریک از معاونان و مدیران شرکت، چالش‌ها و راهکارهای بخش‌های تحت مدیریت خود را مطرح کردند و با همفکری و هم‌اندیشی مدیرعامل و سایر مدیران در خصوص هریک از موارد، تبادل‌نظر و گفت‌وگوی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =